Feest! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Feest! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Feest!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

22 November 2009 | Duitsland, Saarbrücken

Niet zomaar een feest, nee Thomas is vandaag jarig! Dus bij deze nog maar een keer : Alles Liebe und Gute zum Geburstag!

Dat kon ik natuurlijk niet, niet vieren ook al kon ik er thuis niet bij zijn. Nee niet getreurd de Gluhwein in Metz heeft zeer gesmaakt!

Na een aantal doordeweekse dagen die voorblij gevlógen zijn.. keek ik toch wel een beetje uit na het weekend.

Vrijdagavond was het tijd voor Figaroooooo FigaroOOOOooo. Oké dat was dus mijn opera-versie-samenvatting van de 3,5 uur durende opera Figaro. Van te voren had ik niet echt een idee wat ik kon verwachten maar ik moet toegeven het viel reuze mee. Het eerste stuk was zelfs boeiend gebracht het tweede deel wat minder. Maar na 3,5 uur vooran op de 6e rij heel de tijd naar boven te moeten hebben kijken om de Duitse vertaling te kunnen lezen ( aangezien het in het Italiaans gezongen werd) had ik zo'n nekkrampen dat ik blij was dat we eindelijk naar buiten konden. Na een heerlijke cocktail was het tijd om naar huis te gaan.

Ja want zaterdag stonden er 4 lesuren op het programma.. 'Tutorien' waarin een oude-jaars de les geeft, het dus anders uitlegt dan de leraar en waarin je in kleinere groepen als normaal ( het blijft een feit dat het zon 6 x mijn eigen klas is) alles kon vragen. Heel leerzaam maar op een zaterdag les en dan een 6 dagen werk/leer week, daar ben ik niet zo'n voorstander van.
Erna dan ook heerlijk met Fanny en Anne-Sofie in Calypso wezen zwemmen. Daar hadden we alledrie nog een tegoedbon van en die moest natuurlijk een keer gebruikt worden, want om 16 euro zomaar te laten verlopen is zonde! 4 uur gratis zwemmen + sauna.. hmm wat wenst een mens nog meer om te ontsppannen.. ( oké misschien niet zoveel naakte oude mannen in de sauna?.. haha dat was dus ook niet zo van lange duur:P) Maar aangezien het zwembad een béétje te vergelijken is met het vennenbos, voor de kenners, zijn we onze tijd aardig goed doorgekomen:)

Vandaag was het, zoals eerder vemeld, tijd voor een dagje Metz. Een apart dagje wat al begon met 's ochtend 2 grote ratten gezien te hebben, 4 mannen die werden aangehouden door de politie en op de straat met hun handen tegen de muur moesten gaan staan en toen werd er een foto gemaakt, nog even omdraaien en weer eentje.. Smile! haha oké meestal gebeurd dat óp het bureau.. toch?:P

Het was dan wel zondag en dus geen shopdag ( HELAAS) maar ondanks dat een super gezellige dag! en ik moet toegeven, een geweldige stad.. Sfeervol, gezellig, mooie gebouwen én én én Weinachstmarkt! Oké op zijn frans uhh marché de Noël, als ik me niet vergis:P jaja dat begint hier ietsjes vroeger als bij ons. Na een kort bezoek aan het office du tourisme, werd er een plattegrond meegegeven waar we ons zon 4 uur mee vermaakt hebben. Met onze eigen gids die alles mooi van het Frans naar het Duits kon vertalen, werd de rondwandeling / leiding helemaal compleet. Ik voel het nu nog in mijn benen.

Crèpes, café en chocolat ontbraken natuurlijk niet.. Erg lekker!

Maargoed, nu toch weer maar mijn bed opzoeken want het is een feit dat het weekend helaas al weer om is.

Om kwart voor 7 de wekker morgen dus Au Revoir!


  • 23 November 2009 - 06:55

    Jessica:

    Sow sow, van alle markten thuis hoor. Frans er ook nog even bij, waarom ook niet :P Ik kan zien (lezen) dat je het goed naar je zin hebt daar. En je raadt het nooit, maar ik heb een Duits weekendje achter de rug. Wel engelstalig, maarja we gaan natuurlijk niet naar Kapstadt om Duits te praten he ;) Enfin (A) kijk uit naar je volgende bericht! XXJess.

  • 23 November 2009 - 22:29

    Papa:

    Nou nou dit is wel heel verleidelijk om eens te gaan bezoeken.Zo te zien aan de foto's hebben jullie een fijne dag gehad.Doeiiii uit Ons Brabant.

  • 24 November 2009 - 12:23

    Rinske:

    Hoi Jamie,
    Leuk dat je naar un marché de Noël bent geweest!
    Ik ben afgelopen weekeind naar een kerstmarkt op de Champs-Elysees geweest en ook heerlijke vin chaud gedronken! Lucky you, het weekeind dat je komt zijn er nog volop kerstmarkten te bezoeken hier. Ik heb er al zin in!
    Bisou Rins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 17830

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: