Business for real - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Business for real - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Business for real

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

30 November 2009 | Duitsland, Saarbrücken

Doodop maar welvoldaan ben ik na deze paar drukke leerzame leuke dagen!

Donderdagochtend was het tijd om met mijn stage naar Luxemburg te gaan! Hier zijn we 2 dagen geweest. Nee helaas niet voor stadbezichtingen maar voor de 'Contact' beurs. Bedrijven die een samenwerking zoeken of producenten etc van een bepaald product kunnen dan tijdens de beurs 'speeddaten' met andere bedrijven uit andere landen en zo proberen de ideale partner te vinden zodat er effectiver, internationaler en meer info: http://www.b2fair.com/smeforum2009/
Met een sekt in de hand hard gewerkt en daarna een lekker buffet. Het toppertje in de avond was toch wel het moment dat ik de kamer van mijn hotel binnenstapte.. Wat een bed! Kon ik wel 3 keer in liggen haha. En de view kon niet beter, kon zo heel Luxemburg stad zien liggen vanuit mijn raam:-D Voor het eerst weer een NL tv-zender gekeken sinds 2 maanden en uitgebreid gedoucht in een toch wel iets prettigere douche als hier in mijn studentenkamertje. En ach met 6 handdoeken voor mij alleen kon de ochtend erop na heerlijk te hebben geslapen weer gedoucht worden.
Bij zo hard moeten werken hoort natuurlijk een goed ontbijt. En een goed ontbijt dat was het zeker! Van fruit tot pannenkoeken, warme broodjes, jong belegen kaas maar ook brie etc etc was de keuze ruim genoeg! Oké dat klopt niet hélemaal want de hagelslag kon ik echt nergens vinden :(

Daarna begon het echte werk toch weer. Met gasten ontvangen, 'terminplanen' up-to-date houden, enquetes verzamelen, bedrijven te woord staan was de tijd weer snel voorbij.

Om ongeveer half 8 kapot thuis en ik heb dan ook maar even een uurtje mijn oogjes dichtgedaan voordat mama en tante Maria mij hier kwamen opzoeken. Het leek wel of ze voor de hele week kwamen met al dat eten:P hihi maar mijn vorraad drop, vlokken, hagelslag, peperkoek, pepernoten is weer aangevuld.. Lekkerrr!

Het weekend is voornamelijk shoppen geweest! Saarbrücken en Saarlouis, maar daar waar alles nieuw is is ook véél te weinig tijd om alle winkels te kunnen zien!

Met de Weinachtsmarkt kwamen we al goed in kerststemming en daar hoort natuurlijk ook een gluhweintje bij.. We zijn tot de conclusie gekomen dat toch ongeveer de helft of meer alleen maar eten en drinken is. Wonder boven wonder staat dan ook echt bij ieder kraampje iemand die daar iets eet of drinkt. Nu drinken ze natuurlijk wel iets meer als wij NL maargoed dan nog:p
Heel het weekend lekker verwend, van uit eten tot kadootjes zoals een bedel, sjaal, moderne kerstbeeldjes. Op de regen na was het een heel gezellig weekend! Daarom een extra dankjewel voor alles aan mijn bezoek:-D

Hmm vandaag begon de business op het kantoor weer. Ik moet toegeven dat is toch wel iets minder indrukwekkend maar hoort er allemaal bij.

Duss op naar morgen the next day in business !

  • 30 November 2009 - 22:03

    Papa:

    Nou zo te zien op deze site ben je weer flink aan het genieten.Leuk dat je naar zo'n beurs bent geweest je hebt er vast veel van opgestoken.
    En zo'n prachtig hotel je hebt daar wel heerlijk geslapen denk ik.Nou en dan het weekend weer heerlijk kunnen shoppen.Jamie de groetjes uit Ons Brabantland Doeiiiiiiiiiiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 17845

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: