Stressig! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Stressig! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Stressig!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

26 Januari 2010 | Duitsland, Saarbrücken

In deze laatste maar des te meer stressvolle weken, zijn er gelukkig toch ook nog wel lichtpuntjes. Alleen maar zwart is ook zo depri toch? ;)
Van de kerst-sinterklaas-vrouw had ik een chocoladefondue gekregen en die moest natuurlijk geprobeerd worden! Op zaterdagavond, na een hele dag leren was ik blij toen om 7 uur Pyo aan de deur stond want ik had me toch een honger! Iedereen zou iets meenemen en aan het meegebrachte voedsel was duidelijk te zien dat ik niet de enige was waarvan het buikje rammelde. De bananen, mandarijnen, appels, ananas, druiven, wafels, Koreaanse vruchten, stokbrood??, biscuits en natuurlijk Chocolade pasten niet allemaal in 1x op de tafel.
Om even terug te komen op die vraagtekens, het was de eerste keer chocoladefonduen voor Pyo, die brood en nutella erg goed samen vond gaan. Toen de chocola gesmolten was, op tafel kwam en we aan konden vallen zei ze dan ook verwonderd: „Dat hebben we helemaal niet in Korea! Wij hebben alleen maar chocoladerepen!“ ....
Al met al een gezellige, lekkere en vooral vreet avond gehad; want ja Alles was op.
Stappen zat er niet meer in want zondag stond weer een dag leren op de planning. Dat zou normaal gesproken voor me niets uit hebben gemaakt want zaterdag is nu eenmaal vaste prik, maarja met toch nog wel een kleine achterstand nog steeds bij te werken heb ik maar een keertje naar mijn verstand geluisterd....:P
Over verstand gesproken, ik heb mijn lesje ondertussen ook weer geleerd.. Vond dat 2 nachten ziekenhuis al genoeg straf was, maar er zijn mensen die daar anders over denken. Ik heb me namelijk niet aan de aanmeldingstermijn voor het tentamen Marketingmanagement gehouden. Na steeds van het kastje naar de muur te worden gestuurd ben ik uiteindelijk met mijn doktersattest bij diegene aangekomen die over het wel of niet toelaten van mensen-die-de-aanmeldingstermijn-hebben-verzuimd beslist. Maar „ tegen haar mentaliteit in, ook al wou ze me zo graag nog kunnen toelaten en vond ze het vervelend etc etc etc“ mag ik niet meedoen „ want ik had me ook eerder aan kunnen melden“. En weet je? Toevallig heeft ze daar helemaal gelijk in. Maargoed zoals iedere student ( okee bijna iedere student) vind ik een week voor de aanmeldingstermijn al vroeg en wordt vaak alles op het laatste moment geregeld. Kijk als ik nou geweten had dat ik in het ziekenhuis terecht kwam..tja dan was het een ander verhaal geweest, dan had ik het gewoon ingepland in mijn planning! Maarja helaas kunnen we niet in de toekomst kijken. Nouja helaas, misschien ook maar beter ook.
En wat hebben we dan hieruit geleerd? Precies! Niet 1 week van tevoren aanmelden, maar 4 weken van te voren. Niet afwachten maar als je thuiskomt di-rect doen want je weet maar nooit...
Na nog een dag chagrijnig rond te hebben gelopen, moest ik de volgende dag vrijdag vroeg mijn bedje uit. Aangezien vrijdag de einige dag is dat ik een beetje langer kan slapen was 8 uur de wekker wel zwaar. Een workshop Interkulturelles Teambuilding stond op de planning. Heel leuk, heel gezellig, veel geleerd maar ontzettend koud aangezien we de hele dag buiten waren, er sneeuw lag en het vroor. En terwijl heel de groep bijna blauwe bevoreren voeten had, ben ik in de middagpauze even andere schoenen en sokken aan gaan doen. Ja op dat moment ben je bevoorrecht als je op het uni-terrein woont.
Over sneeuw gesproken, als ik naar buiten kijk is het weer wit. Niet dat hier nou überveel ligt, maar het geeft net dat winterse tintje. Er zijn mensen die alleen maar zon verlangen, maar voor mij heeft de winter ook wel zo zijn charmes...;)
Maargoed die sneeuw is zondagavond gevallen, de tijd dat Veldhovenaartjes op weg waren naar huis. Vrijdagavond stonden ze namelijk met zijn 4tjes voor mijn deur om in Saarbrücken het weekend door te brengen. Gezellig! 5 man op 20 m2.
Is het al ingewerkt? Ja? Okee, want weh ebben gemerkt dat als er echt nood is zelfs 6 man in mijn kamer kunnen slapen. Misschien dat er dan nu een beter beeld gevormd kan worden van mijn kamer zoals Thomas en Maike beaamden: Het ziet er wel anders uit dan op de foto! ( dat heb ik trouwens maar positief op gevat..:P)
Na wat rondgesnuffeld te hebben, iedereen zich ergens genesteld had ( ik heb maar 3 stoelen dus ik had er ergens nog eentje geleend maakt 4 maar dat is nog altijd eentje te weinig) hebben we nog een poging gedaan tot film kijken, maar die poging was niet echt geslaagd aangezien ik er zaterdags alweer om half 9 uit moest voor een andere workshop. Na een zware nacht voor ons alle, ik zal geen namen noemen, maar er werd nogal gesnurkt waarop degene die naast de persoon lag die snurkte, dan weer lag te zuchten en steunen omdat die zo niet kon slapen en daarom dan weer de persoon die snurkte een klap gaf zodat die wakker werd en niet meer zou snurken. Is het nog te volgen?:P Kort samengevat, bijna niemand had een oog dicht gedaan.
Maargoed zoals gezegd, ik moest half 9 mijn bed uit want om 9 uur begon de workshop Interkulturelle Kompetenz und interreligiöser Dialog. In de tijd dat ik van alles te weten kwam over jodendom, islam, christendom en hoe mensen daar internationaal mee om moeten gaan, zijn de Veldhovenaartjes na nog tot 10 uur in hun bed te hebben gelegen de stad ingegaan. Hier ben ik ze later gezelschap komen houden, hebben we nog even lekker geshopt. Ook al vieren ze hier GEEN ik herhaal geen carnaval.... S.O.S. normaal vijf dagen en nu geen?? AAAAAAAAAAAAH. In de winkels is wel volop carnavalskleding verkrijgbaar en we hebben in onze gekken bui is even van alles gepast om in de stemming te komen.
Daarna was het etenstijd bij tante Maya. On etentje begon wel een beetje „ komisch „. Ik had namelijk van te voren gereserveerd, maar ze waren vergeten om de reservering op tafel te leggen, nou kan gebeuren. Ze ging dus even plaats voor ons maken. En dan ook letterlijk want 2 mensen die al aan tafel zaten, drinken hadden en klaar waren om te bestellen maar niet gereserveerd hadden werden zo het restaurant uitgestuurd en moesten ook nog hun drankje betalen. Dat ze trouwens ook deden zonder tegenstribbelen. Goed, apart. Niet helemaal via de etiquettes zou ik denken:P
Zondag zat het weer helaas niet zo mee. Alvast wat dingen uitgezocht die mee naar huis konden, er wordt namelijk beweerd dat anders eind februari niet alles in 1 auto mee terug kan. Ondertussen hebben Thomas en Maike hard gestudeerd, want naar Duitsland of niet, school gaat gewoon door.
Voor de ontspanning kwamen we op het leuke idee om te gaan wandelen in het wildpark. Goed, wildpark. Waar denk je dan aan? Precies geen loslopende tijgers, giraffen, of olifanten in Duitsland. Herten, uilen, cavia’s, zwijnen en vast nog wel meer, maar dat hebben we niet meer gezien want na 5 min waren mijn schoenen doorweekt. Overal een en al drap en modder. Een lekker stuk taart met latte machiatto was een veel beter vooruitzicht en daarvoor zijn we speciaal naar Homburg gereden. We hebben namelijk eerder ontdekt dat naast grotten, een burcht en wat winkels er een heeellleee lekkere taartenkoffiehuis zat! Wij niet alleen, volgens mij komt heel Homburg daar zondags alleen om taart te eten ofzo want het zat aardig vol.
Na het avondeten @ mein Zimmer, het was goed dat mama ’s middags het vlees gekookt had, met de 2 kookpitjes van mij en 3 kleine pannetjes is het namelijk toch vrij lastig een maaltijd voor 6 te bereiden ( Thomas eet voor 2).
Wat waren mijn medebewoners blij toen ze eindelijk weg waren om half 8. Want in mijn eeuwig stille, rustige woonflat, is er 2 dagen niks anders dan rumoer, onrust en gegil en gelach geweest.Zoveel "loss" zijn ze niet gewend in het weekend.
Maandagavond nog even wie is de prinses gespeeld, oké eigenlijk was het een franse galette te hebben gegeten waar dan 1 poppetje in zit en diegene die het stuk met het poppetje heeft is de prins of prinses voor de avond. Van het feest had ik nog nooit gehoord maar er schijnt een hele stormloop op die galettes te zijn omdat iedereen die poppetjes wil sparen haha.
Goed die maandagavond was de enige afleiding in de komende week want volgende week begint de tentamenweek en ik heb nog nooit zoveel stress, ooh en nog nooit zoveel geleerd gehad, voor tentamens. Dus als jullie volgende week allemaal even voor mij willen duimen? Bij voorbaat hartelijk dank(A)
Ondertussen denk ik maar aan 1 ding en dat is wat erna komt, jawel ik heb een reisje Milaan geboekt! Lekker relaxen @ Michele. Ich freue mich schön!:D

  • 27 Januari 2010 - 14:01

    Rins:

    Hi Jamie!
    Heel veel succes met de studie!!! Nog even en we zien elkaar weer in Dutchland! Wat toevallig zeg, ik heb 2 weken geleden ook met een kroontje rondgelopen op het werk! haha had namelijk ook zo'n poppetje in mijn taart genaamd Casanova, nou dat beloofd wat goeds!
    Tot gauw! Bisou xxx

  • 27 Januari 2010 - 18:32

    Jessica:

    Er zijn mensen die alleen maar zon verlangen, maar voor mij heeft de winter ook wel zo zijn charmes...

    Ik voel me vooral heel erg aangesproken door die zin. Haha. Nouja je hebt nog een paar weekjes te gaan zeg, ik zit over 1,5 week weer in de schoolbanken. Succes nog daar en we spreken mekaar!

  • 27 Januari 2010 - 18:35

    James:

    Rins : Vielen Dank! Hmm ik weet hoe die van mij heette, het was iig eentje met een hartje, how cute!

    Jessie: zou je denken?...haha who knows misschien was het ook wel voor bepaalde personen bedoeld:P

  • 02 Februari 2010 - 10:51

    Anja:

    heeey jamie! Zo, hier ben ik weer even op je site! Haha ik zie dat jij je wel vermaakt daar, in de sneeuw!? Ik heb het heeeeelemaal gehad met die koude vieze natte witte (met gele) sneeuw! Bahbah, ben echt al 4x onderuit gegaan en wat mij betreft mag de zon wel weer gaan schijnen!

    Hoe is het verder met je? ik denk eigelijk best vaak aan jou, bijvoorbeeld wanneer ik muziek hoor van nick en simon (pak maar mijn hand;-)) of van jason mraz met onze youtube-versie! Hahaha nja.. het word hoogtijd dat wij samen weer eens een mooi duetje gaan brengen... Ik zie dat je over een kleine vier weekjes alweer terug bent?:-D Dan mis je carnaval en mijn verjaardag!:-( maar, ik beloof je, wanneer jij weer terug bent neem ik je een keer mee naar de stad en dan trakteer ik je op een lekkere warme chocomel *of koffie, want ik zie dat je die ook wel lekker vind;-)* en dan gaan we zoals vroegah weer lekker bijkletsen als je wil!

    Verder, denk ik dat je echt ontzettend trots op mij mag zijn want...
    (tromgeroffel.. trrrrrrr)

    IK HEB EEN 7 GEMIDDELD VOOR WISKUNDE!!

    dankzij mijn trouwe lerares Jamie, is mijn Wiskunde niet helemaal een hopeloze kwestie geworden....

    haha voor de eerste toets, over die irritante nu best makkelijke Y=aX+b en nog wat andere prut zoals kansberekenen had ik een 7.2, en voor de tweede toets met die kromme dingen enzo allemaal een 6.7, en dat samen is afgerond een 7! :-D Hahahah dus, ook om die rede heb jij wel een bakkie koffie of choco van mij verdiend!

    Nou, Anjaas gaat nog even je andere blogs lezen en daarna is mijn pauze denk ik wel voorbij :-( Maar, ik spreek je snel weer eens op msn want we hebben een hele boel bij te kletsen!

    XX
    Je muziekmaatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 17840

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: