eingeschneit! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu eingeschneit! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

eingeschneit!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

30 Januari 2010 | Duitsland, Saarbrücken

Een aantal weken geleden waarschuwden ze nog voor "blizzards" en moesten we eten inslaan omdat we ingesneeuwd zouden worden etc.

Nou die tijd is dit weekend aangebroken. Sinds donderdagavond sneeuwt het bijna aan één stuk door. En jawel we zijn dan ook letterlijk ingesneeuwd.

Nee geen meter hoge sneeuw, ik heb het niet precies gemeten, maar ik vermoed zon 10 - 15 cm. Niet zo heel veel toch?

Het probleem is alleen dat er geen zout meer is. Waardoor er veeel minder gestrooid wordt, in kleinere straten gewoon niet. Met andere woorden: bussen reden onregelmatig en gisteravond en sinds half 6 vanavond helemaal niet meer. Taxi's wíllen eenvoudig niet meer rijden omdat de straten te glad zouden zijn en met auto's is het ook ontzettend rustig.
Ik heb me netjes gehouden aan het advies blijf binnen, maar dat kun je niet van iedereen zeggen. Anne-Sofie is namelijk op dit moment van de Uni lopend naar Guckelsberg onderweg ( ong 25 min lopend) en Katherine is een kwartier geleden aangelopen vanuit de stad richting uni. Laten we even een korte berekening doen: het is ong 20 - 25 min met de bus van de stad naar de uni. Te voet dus zo ongeveer het dubbele. Daar komt bij: het is donker, koud, glad, nat en er ligt sneeuw. Goed ik geef d'r 1,5 uur reistijd.

Aangezien ik toch op de Uni woon,genoeg te eten heb en niet veel gepland heb als alleen maar leren aangezien het eerste tentamen woensdag is, beleef ik er wel plezier aan.

Heerlijk, en een mooi winterplaatje als ik uit mijn raam kijk!

Gister was de verjaardag van een van de Mexicanen hier op de Uni. Terwijl andere problemen hadden te komen ( er reden nog wel taxi's dus dat was het vervoersmiddel die avond) stond ik binnen 5 min lopend voor Wohnheim D. Binnenkomend was beneden al te horen waar de Party loss was. Volgens Pyo was er "viel Larm!". Eenmaal op de 4e etage aangekomen was het een gezellige boel van vanjewelste. Samen met Cora en Anne hadden we 2 taarten gemaakt en toen we binnenkwamen stond iedereen ons dan ook lekker aan te kijken. Ik moet zeggen ze zagen er ook wel erg goed uit!:-D Na iedereen afgekust te hebben ( ja op zijn Mexicaans moet je íedereen afgaan ook al ken je ze niet), werd het tijd voor het aansnijden van de taart. Het gezang werd ingezet, vraag me niet wat ze zongen. Waarna een toespraak gehouden werd en de taart werd aangesneden. En zo snel als die was nam Louis meteen het eerste stuk en mikte direct goed, recht in het gezicht van Pedro. Foodfight!
hihi, nee dat mocht alleen gebeuren met het eerste stuk, ook traditie naar het schijnt.
Ik ben er wel achter dat Mexicanen houden van eten en drinken. Tortilla's,quesadilla's, buñuelos Michelada,zoete dessert dingen, salsa etc etc met veel wijn en bier.
Niet gek dat er dan na een paar uur al heel wat zatte mexicaantjes rondliepen.
Na gezellig tot half 3 door te hebben gefeest, volgens mij kon heel de flat mee feesten, vonden we het toch wel tijd worden naar huis te gaan. Na eindelijk los te zijn gekomen uit de crowd, want er hingen er een paar achter ons aan, hebben we een sprint naar buiten genomen waar het weer lekker sneeuwde.
Nog niet moe en in een super humeur naar een übergemutlich feest hebben we ons nog lekker uitgeleefd met een sneeuwballengevecht.
Na ook nog even sneeuwengelen gemaakt te hebben, werd het iets te koud en lag ik om half 4 moe, koud en voldaan in mijn lekker warme bedje.

Deze week wel het eerste goede nieuws gehad, en meteen ook het slechte ... Ik heb mijn eerste tentamen gehaald!:-D Maar ben ook gezakt voor... hmm. Deutsche Grammatik bestond uit 2 delen: huiswerkopgaven en toets zelf. Nu ben ik wél geslaagd voor de toets, jeeeeeeeeeeej:D, maar niet voor de huiswerkopgaven. Ja het was wel af! En ik heb er serieus uren op gezeten! Maar aangezien er 3 opgaven waren van teksten die omgezet moesten worden in Passiv en niemand, niet van werk, niet in mijn Wohnheim kon verklaren hoe dat in zijn werk ging, heb ik die dus niet goed kunnen maken. Naast het feit dat bij ons huiswerk gezien wordt als iets waarvan je leert en dus fouten in mogen zitten, wordt hier in Duitsland verwacht dat je dat ook gewoon foutloos of iig bijna foutloos maakt. Gekke Duitsers:P Maargoed, meer dan mijn best kon ik niet doen en krijg nu dus gewoon de helft van de punten. Beter dan niks toch?(A)

Na de hele dag een poging tot leren, ziet morgen er niet veel anders uit helaas. Maar ach, ik kan toch niks anders doen, wel?

Heb niet te klagen, zo vaak ben ik nu ook niet ingesneeuwd geweest:P

  • 31 Januari 2010 - 20:34

    Lisan:

    Haaaj James,
    Goh wat maak je toch veel mee!:) Nog maar een paar weken he?
    Succes weer verder met leren, leren, leren!!

    xx

  • 02 Februari 2010 - 12:21

    Amantia:


    hai Jamie Nu heb je ook een winter meegemaakt. jammer van je toets volgende keer beter. Groetjes tante Amantia en ome Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 17861

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: