la vida diaria in vollem Gange - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu la vida diaria in vollem Gange - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

la vida diaria in vollem Gange

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

04 November 2009 | Duitsland, Saarbrücken

tijd voor een update!
Alweer anderhalve week voorbijgevlogen. Vorig weekend bezoek gehad uit Nederland; papa en mama zijn gekomen:-) nadat ze vrijdagavond waren aangekomen leek het wel Sinterklaas! Hmm pepernoten en nog meer pepernoten, gevulde speculaas én echte Hollandse Chocoladeletter. Jammieee! We gingen 2 uur naar bed na de hele tijd gewacht te hebben totdat mijn was éindelijk klaar was, wat achteraf toch nutteloos bleek want de droger had niet gewerkt grr.
Zaterdag de toerist uitgehangen in Saarbrücken. Ze hebben mijn stageplek gezien, en natuurlijk dé must-see's van Saarbrücken.. Oké even denken wat valt daaronder? haha. Nouja de ludwigskirche onder andere, kijk even op de euromunt van Saarland;) Heerlijk gegeten bij tante Maya maar naar 1,5 uur kreeg mama een opvlieging en werd het haar te heet onder de voeten.(het was er ook wel erg heet, maar volgens mij heeft die wijn je gewoon geen goed gedaan mam:-P) Pap en ik werden verplicht onze wijn en bier achterover te slaan en toen stonden we binnen no-time buiten. 's Avonds na een gezellig borreltje jägermeister was het alweer tijd om te gaan slapen.

Zondag zonder bestemming in de auto gestapt, recht zo die gaat! De omgeving / omliggende dorpjes bekeken. Waaronder Homburg, nu denk je vast: waar/wat/wie is dat? Nou een dorpje in zo'n 20 min verderop, waar opzich niet zo heel veel is, maar er moest ergens een (ruïne) burcht zijn. Voor grottenliefhebbers; Homburg heeft ook de grootste van Europa. Na ik-weet-niet-hoeveel trappen te hebben gelopen, kwamen we eindelijk boven op de top van de berg en er stond jawel een 'Burcht Hotel'.. Wij al denken zijn we dáárvoor nu naar boven gekomen? maar wonder boven wonder waren een stukje verderop de echte oude stenen te vinden.
Daarna Zweibrücken ook nog aangedaan, waar veel mensen te vinden waren, maar waar niks te doen was ( alles was gesloten), tja toen was het tijd om terug te gaan en in mijn kamertje te gaan koken. Pasta en Ravioli stonden nog in mijn keukenkastje en dat kwam nu erg goed van pas! Met een verrukkelijke choco taart als toetje werd het toch nog een beetje speciaal:-P
Toen na een gezellig weekend te hebben gehad, was de tijd alweer daar om afscheid te nemen.

Maandag begon weer de werk en schoolweek.
Die ziet er definitief als volgt uit:
maandag : stage van 08:00 - 17:00 uur
dinsdag: stage van 08:00 - 17:00 uur
woensag: stage van 08:00 - 11:15 uur, 12:00-14:00 Spanisch, 14:00- 15:30 Ubung Marketingmanagment, 16:00 - 17:30 u Deutsche Grammatik.
Donderdag: 10:15 - 11:45 Interkulturelles Management en 13:00-17:00 u stage
Vrijdag: 12:00-13:30 u Europaïsche Integration, 14:00 - 16:00 Marketingmanagement
Oké en dat 12 weken lang.. mwa moet lukken!

Een vrij 'gewone' maar wel sportieve week gehad. Maandag Fitness + trampoline, dinsdag judo, woensdag Salsa, donderdag zwemmen en vrijdagavond een verabredung met mijn 'tandem'. Nee ik heb géén fiets, maar dan heb je een buddy uit een ander land die jou een taal leert en jij leert haar/hem jou moedertaal. Zo heb ik samen met Alexandra gezellig een uurtje Duits en een uurtje Nederlands gebabbeld.
( makkelijk want ze weet dé plekjes en dé woorden in omgangstaal)

Dinsdagavond was ongeplande Hollandse avond. Sophie, Puo en Fanny zouden op bezoek komen maar ze waren eerder bij mij dan ik thuis was van sporten. TOen moest ik nog eten ( boterham met hagelslag). Ze verklaarden me voor gek en ik heb ze ook maar aan het eten gezet.. met als gevolg dat ik vele complimenten kreeg, waarvoor ik nog niet eens hoefde te koken haha. De restjes van de chocotaart erbij en het werd een feestelijke maaltijd!

Afgelopen weekend Saarlouis bezocht. Leuk om een keer geweest te zijn, maar eerlijk is eerlijk Saarbrücken is spectaculairder.. Misschien wel ideaal om te shoppen maarja shoppen met een groep waarin ook mannen zijn, dat is meestal vrij lastig blijkt uit ervaring. Het was gezellig en dat is het voornaamste:-D Hadden ook maar even het 'stadsmuseum ' bezocht, waar op ons na niemand te vinden was. De mevrouw van het museum dacht dus dat we érg geïnteresseerd waren in geschiedenis en we hebben dan ook allerlei boekjes en folders meegekregen over tentoonstellingen, musea en oude gebouwen daar..yeah. De dag afgesloten in een gemütlich koffie tentje wat we gevonden hebben hier in Saarbrücken.
Het was Halloween dit weekend en daar kon ik met zoveel buitenlanders niet onderuit; zeker niet met mijn Engelse 'Mitbewohnerin' Katherin. Dus heb ik maar een gekke combinatie uit de kast getrokken en mijn haar overeind getoupeerd und jetzt geht's los in die Stad!

Zondag heerlijk uitgeslapen. Het idee was er al langer om een boswandeling te maken; hele mooie kleuren nu en er is een toren in het bos dat je over heel saarbrücken en omgeving kan kijken. Na een hele klim eindelijk bij de Turm aangekomen te zijn wat blijkt; geopend tm 31 oktober..wat een joke, stonden we daar op 1 november!
's avonds dacht ik lekker aardappels met bonen en gehaktballen uit blik te eten. Maak ik dat blikje open van die 'gehaktballen' en het eerste wat ik zie is een dikke vellige saus waarin die rose zonder parneermiddel 'gehaktballen' liggen...Hmm heerlijk. Na de witte saus maar verwijderd te hebben had ik ballen á la Jamie want een bereidingswijze was ook niet op de verpakking te vinden. Ik ben erachter gekomen, op bijna niets met Duits vlees staat op hoelang of wat dan ook. Staat Katherine net aan de deur; "Jamie weet jij toevavllig hoe ik deze worst moet klaarmaken? Moet ik dat in water koken? Want het staat niet op de verpakking!" God wat is het makkelijk om gewoon een kookboek in de kast te hebben:-D

Ik heb gister bij judo een heuse Anzug gekregen! Zegt zo'n jongen in de groep: jaa ik heb nog een Anzug meegenomen, die lag toch maar in de kast en die past mij al lang niet meer want die droeg ik toen ik 12 was.. Heeft iemand interesse? *stilte* Zegt die leraar: 'aaah misschien past Jamie die wel!' Ja hoor dankjewel:-D ghehe maarja hij had wel gelijk, hij past.. dus nu kan ik elke week als echte judoka gekleed gaan, (nog even witte broek aanschaffen) en na dit semester als het goed is daar ook een gele band op aan doen.. Tjakkaa!
Na vandaag voor het eerst een echte regenachtige dag te hebben gehad, ga ik me nu toch maar naar buiten wagen pero me voy al Salsa.

  • 04 November 2009 - 20:51

    Thomas:

    oooooh.... Wa ben je ook een bezig mens he :P
    Ben beetje ziekjes ... maike zegt mexicaanse griep maar heb geen koorts dus komt wel goed... keihard nieze heel de dag en snotterde snot snot not ot ttt .... :D + hoofdpijn.:( moet nou na bed want morguh weer vroeg na bed he ! ^^

    xxx
    Thomas

  • 05 November 2009 - 06:42

    Jessica:

    Nou ik heb besloten om maar gewoon bij iedereen na een berichtje een reactie te zetten. (in de hoop dat ze dat dan ook bij doen :P) Dus bij deze:
    Hooggeëerd bezoek daar in Saarbrücken. Tsja dat heb je he, als je niet aan de andere kant van de wereld gaat zitten :( Haha, maar ik mag niet klagen in de stikhitte hier. Sow, je komt als een gespierde judoka terug joh met al die sporten! Pff, dat je er tijd voor kunt vinden, goed van je! En die boterhammen met hagelslag he, kan je dat daar gewoon kopen of als cadeau gekregen van je pa & ma? :P Ik moet het hier namelijk met plastic kaas doen! Hmm, :S
    Nouja heel veel plezier en succes nog daar met stage en al die vakken!
    Groetjes vanuit het oververhitte Afrika

  • 20 November 2009 - 15:55

    Jack:

    Een heel verhaal van jouw.
    En ook heel actief.Ben toch benieuwd wat je met dat judo allemaal leerd?Kunnen we even oefenen als je terug bent.Nou ik wens je een goede studie tijd toe. Doeiiiiiii vanuit Ons Brabant!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 17859

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: