vinden van evenwichtsbalans school/stage/feesten - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu vinden van evenwichtsbalans school/stage/feesten - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

vinden van evenwichtsbalans school/stage/feesten

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

23 Oktober 2009 | Duitsland, Saarbrücken

Na een gezellig weekend achter de rug te hebben gehad, 3 dagen te hebben gewerkt / na school te zijn gegaan, ben ik nu donderdag t/m maandag vrij..

Gelukkig dat papa en mama mij dit weekend gezelschap komen houden!:-) want ik zou niet weten hoe ik anders die overbodige vrije tijd door moet komen haha. Als de rest gewoon les heeft zit je ook maar zo alleen hè.

Vrijdagavond was het tijd voor het International Fest dat plaatsvond in esg Waldhuis een studentenhuis in de buurt.. Na 2,5 uur daar geweest te zijn hadden we het wel gezien maar kwart voor 12 was natuurlijk véél te vroeg om naar huis te gaan. De vorige keer dat we in Waldhaus waren, werd tijdens een bezoekje aan de w.c. in de kelder ook een activiteitenzaal ontdekt met jawel een tafeltennis.. Allemaal een badje gevonden en jetzt geht loooossss! Nadat Kopenhagen, Eindhoven, Chiwawa, Puo en Mègiko een paar wedstrijdjes tegen elkaar gespeeld hadden, zijn we maar rond te tafel gaan doen. En geloof het of niet maar Eindhoven was gewoon goed:-D ( nee dit is niet sarcastisch bedoeld, voor de mensen die weten hoe ik tafeltennis speel, die kunnen zich nu meteen een beeld vormen hoe slecht die andere dan moeten zijn haha) Om 2 uur was het tijd om na huis te gaan en hadden we een ontzettend gezellige, humorvolle maar vooral sportieve avond achter de rug.

Zaterdag vroeg op staan zat er niet in, na half 12 uit mijn bed te zijn gekomen, wat dingen geregeld te hebben, was het om 15:00 uur alweer tijd om richting stad te gaan. Samen met Sophie en Puo snel een sushi kit gekocht voor Fanny want die was jarig! Ze had een hartig Frans gerecht gemaakt waar we met zijn alle van hebben gesmuld als kers op de taart hadden Pinkey en haar vriend samen een chocoladetaart gebakken. Beide waren ontzettend lekker en alls was dan ook in no-time veroverd. Fanny werd 18 en dat moest natuurlijk uitbundig gevierd worden! Dus later in de avond op naar de Garage, plaatselijke disco hier. Het thema was jaren 80.. wat ik in het begin niet zo ontzettend zag zitten maar liedjes als Walking on sunshine, Billy Jean, it's celebration time, teardrops, I had the time of my life en natuurlijk onmisbaar 99 Luftballons kent iedereen. De gratis fles prosecco maakte de avond compleet en zo werd het wederom een topper!

Zondag een bewuste rustdag; lang slapen, boek gelezen, kamer opgeruimd en gepoetst, keyboard gespeelt lekker lui computeren.. mag ook een keer:)

Over hobby's gesproken.. Naast het feit dat ik ( bijna ) elke dag even muziek speel ( het valt me nog mee dat de buurman/vrouw? nog niet aan mijn deur heeft geklopt of het a.u.b. wat zachter kan) heb ik ook mijn andere passie's weer opgepakt. Zwemmen kan hier in Dudweiler, hier 10 min vandaan, daarnaast kan dansen natuurlijk niet ontbreken in de rij. Gisteravond voor het eerst naar de cursus geweest, jawel: Salsa! Ist sehr gut gefallen:-D Op naar volgende week. Daarnaast ga ik ( ja je leest het goed, geen grap) een cursus Judo doen. Ben benieuwd, dinsdag de eerste cursus dus dan weet ik meer, we shall see!

Op maandag heb ik een 'verplichte' toeristische saarbrücken herstwandeling gemaakt. Het begon al op de heenweg; de bus naar het station kwam niet waardoor ik een andere bus moest nemen en een stuk moest lopen ( stuk wordt 10 min onder verstaan:$) Wel de moeite waard want de zon kwam net op toen ik de brug overliep wat voor ontzettend mooie kleurcontrasten zorgde. Op de terug weg maar weer teruggelopen naar dezelfde bushalte. Na een week geen boodschappen te hebben gedaan werd het toch hoogste tijd om weer eens naar de supermarkt te gaan. Eenmaal bij de halte voor de plussupermarkt uitgestapt te zijn wat blijkt; Verbouwing! Daar stond ik dus.. Moest ik 15 min wachten. Ik dacht ach lekker weer, veel gelopen vandaag laat ik ook gewoon naar de volgende halte gaan lopen! Ik was nog geen 7 min. onderweg en toen reed de bus voorbij.. héél fijn, ik had even een waar-haal-ik-die-goede-ideeën-vandaan-moment. Nouja dat werd dus 2 haltes lopen ipv 1tje want stilstaan, daar was het te koud voor.

Dinsdag de eerste lessen gevolgd en de meeste bevielen goed op Europarecht na.. omg hoezo langdradig en saai. Niet het vak zelf denk ik, maar gewoon door die professor. Die man heeft 2 uur aan 1 stuk door gepraat, zonder microfoon in een huge zaal, en alleen maar jaartallen en verdragen staan opdreunen met een van de meest monotone stemmen ooit, dus dat gaat hem niet worden geloof ik.

Woensdag bij Spaans vroeg ik me sterk af waar ik aan begonnen was. Wie haalt het dan ook in haar hoofd om Spaans in het Duits te gaan leren? En hoe komen ze in het talencentrum erbij, dat ik niveau 2 heb en niet beginners 1?? Nou en dat nog niet alleen, dat waar-ben-ik-aan-begonnen moment kwam ook naar boven toen de lerares het lokaal inliep. Een mix tussen heks en zeerover met een pruik op, dat was de eerste gedachte die me te binnen schoot. Ze praat aan één stuk door, Spaans en dan vraagt ze weer iets in het Duits. Die wisseling was nog iets te snel voor me de eerste les. Hopelijk gaat het volgende keer beter anders sta ik straks echt op haar 'zwarte lijst'.

Woensdag heb ik mijn lesuren/werkuren planning in rook zien opgaan. Dacht ik net alles gecombineerd te hebben ( 24 uur werk per week wat niet kan op vrijdag, en 3/4 vakken volgen) maar nu heb ik mijn Grammatica toets te goed gemaakt. Ik ben van tevoren niet 1 maar wel 5 x bij het Office geweest en die hadden me gezegd dat ik ws met mijn punten van vorige test in Grammatica 2 kwam en dat ik dat nodig op diende te krikken mocht ik een goethe Prufüng op c1 niveau willen maken. Geen probleem, dat was mooi op donderdag om 17:00 uur en dan kon ik de rest van mijn vakken op woensdag lekker volgen. S.O.S. het is Grammatica 3 geworden de Oberstufe! Daar gaat Interkulturelles management van 16:15-17:45 u, want jawel grammatica 3 is op woensdag van 16:00-18:00..GRRRR:@

's Avonds was het Asta semesteröfnnung. Werd al dagen veel over gesproken, overal hingen grote plakkaten en de voorverkoop kaarten waren uitverkocht dus daar werd natuurlijk heel veel van verwacht!
Ik zal er geen doekjes om winden: het was een superavond! 3 zalen met verschillende soorten muziek ( house / duitse stamp-rap-muziek-iets/ top 40 dancemuziek.) goedkoop eten en drinken; Cocktails 2 euro! het gevolg was overal zatte mensen die niet te vermijden waren. Met zat bedoel ik echt ver weg z.B. wouden van de ene zaal naar de andere lopen, is er opeens zon gast die pakt mijn hand vast "Ooooh du bist schön! Wir müssen uns Verheiraten! und danach können wir Küssen!" Ik heb veel gehoord maar dat was toch echt de eerste keer dat ik zóiets hoorde hahaha. Om half 4 besloten we dat het toch maar eens tijd werd om richting huis te gaan en ben ik samen met mijn mede-wohnheim-e-flür-mitbewohnerin naar huis gelopen en ik om 4 uur ontzettend blij was om te kunnen gaan slapen.

Vanochtend had ik de wekker om 8 uur staan. Mijn t.v. heeft geen goed bereik:-( Immer Störgerausch en dat is zo irritant. Nu zou er vanochtend om 8 uur iemand naar komen kijken en dat kon niet later. Ik met een redelijk gaar hoofd wat bonkte van alle kanten opgestaan om toch maar iets anders nog aan te doen dan alleen mijn pyama. Daarna weer op bed gaan liggen en uiteindelijk weer in slaap gevallen. Klopt die man pas om half 11 aan de deur! Grr ik had gewoon 3 uur langer kunnen slapen.

Net even in de stad rondgewandeld, wat inkopen gedaan voor het weekend. Moet natuurlijk wel iets in huis hebben voor mijn ouderlijk bezoek;)

Nu is het tijd om Pizza te gaan eten in het cannossa café hierboven. Jamjam, ben benieuwd! Daar heb ik nu echt weer eens zin in aangezien ik zelf geen oven heb en dus dat zelf niet kan klaarmaken. ( net zoals ik trouwens ook ontzettend veel zin heb in een lekkere kroket hmmm * kwijl * )

p.s. Wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Vandaag 2 kaartjes ontvangen:) waarvan er 1 een maand geleden op de post is gedaan in Nederland. Misschien beginnen ze nu dan eindelijk mijn woonadres te snappen?:P

  • 23 Oktober 2009 - 20:19

    Lisan:

    heee meid,
    Leuke foto's:D
    Ziet er super leuk uit, echt vet!
    Ik hoop dat het goed gaat en succes verder. We spreken elkaar snel weer

    x Lisan

  • 23 Oktober 2009 - 20:46

    Rinske:

    Hi Jamie!
    Jammer dat het niet meer lukt om mij dit weekeind op te zoeken, maar dat reisje Parijs heb je zeker tegoed;)Gezellig dat je ouders dit weekeind langskomen! Gaan je broertje en zusje ook mee? Heel veel plezier in ieder geval!
    Echt super leuk dat je op Salsales zit! Ik mis het enorm hier, er zal heus wel ergens een leuk salsatentje zijn, maar die moet ik nog ontdekken!
    Tot horens! xxx

  • 26 Oktober 2009 - 12:14

    Ik En Puppy Kees:

    Nou hier is een berichtje dan :P. Ons mam zit steeds: Ik heb lekker feesboek en jamie is daar mijn vriendin en jij lekker niet.

    Dus....:P.

    Ik las net dat je n huwelijksaanzoek had xd. Had ja gezegd. Wie wil er nou niet zo'n leuke duitser :P.

    Je krijgt groetjes van Kees(die nu naar de poort kijkt omdat ik zei dat Jamie eraan kwam).

    En ik ga weer verder met Halloween want ons Tijn zit te zeuren xD.

    Groetjes!

    ps: En ik kóm nog logeren ja!

  • 03 November 2009 - 21:28

    Tante Maria:

    Hoi Jamie,
    Wat geweldig, de ervaringen,trips,studie, werk, feesten, nieuwe mensen ontmoeten etc. etc. de foto's zijn ook erg leuk.
    heel veel succes en plezier in Saarbrucken!!
    Groetjes en liefs van
    tante maria en ome jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 17842

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: