na de eerste stage dagen nu weekend! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu na de eerste stage dagen nu weekend! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

na de eerste stage dagen nu weekend!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Oktober 2009 | Duitsland, Saarbrücken

de 1e stageweek zit erop! Nou ja halve week dan want ik ga 2,5 - 3 dagen per week werken;)

In de resterende tijd zal ik een aantal vakken hier gaan volgen op de Uni. Spaans, dat is al eentje die zeker is, de rest moet ik nog even bekijken. Taking my time. Moet wel een béétje interessant vak zijn toch?:-P (Europarecht/recht internationales organisationen/personeelsmanagement ofso). Vakken worden vaak maar 1 of 2 x per week gegeven dus dat is wat lastig om in te plannen tezamen met de uren die ik moet werken. Voor het volgen van een vak hoef ik me niet dírect in te schrijven wat natuurlijk heel fijn is; nu kan ik van alles even gaan proeven en als de les me bevalt, ga ik dat de rest van het semester ook volgen!

Even terugkomend op mijn stage; mijn eerste dag was nogal uhh,, hectisch? Het liep geloof ik toen niet allemaal zoals het hoorde haha. Telefoon bleef continu gaan, computer werkte niet ( was er om 10, computer deed het om 14:30 uur..) dus heb ondertussen maar een boekje doorgenomen van ZPT. (Zentrale für Produktivität und Technologie Saar e.V., houdt je niet in en kijk gerust even op www.zpt.de voor meer info) Iedereen was een beetje geïrriteerd doordat het niet zo vloeiend liep en heb de woorden scheisse, shitte etc. dan ook méérdere malen voorbij horen komen die dag haha.

Vandaag en gister liepen al veel rustiger, al is het werk nog wel even wennen. Is toch anders zo in de praktijk! Mijn werk bestaat uit het beantwoorden van mails met vragen van collega's in andere landen. Zo was er bijvoorbeeld iemand uit Turkije die een cliënt had, die geïnteresseerd was in Europese fabrikanten die machines maken voor het produceren van (auto)banden. Mijn taak is dan om zulke bedrijven op te zoeken in Duitsland. Of een aanvraag over bijv. wat voor regels er zijn als een Italiaans bedrijf zich in Duitsland wil vestigen. Érg leerzaam moet ik toegeven want ik heb dus absoluut vrij weinig kennis van Recht. ( vandaar ook maar het voornemen om hier iets aan recht te doen)

Op kantoor beginnen ze elke dag 7 of 8 uur, tot nu toe ben ik netjes om half 9 of negen uur gekomen, waar ze op het werk mee instemden gelukkig(A) 7 uur op werk.. is 6 uur de bus nemen, vijf mijn bed uit.. Hmm nee geen haar in mijn hoofd die eraan denkt om rond die tijd op te staan!

Dinsdagavond kreeg ik onverwacht bezoek, heel gezellig Anne Sofie stond aan de deur!:-D één nadeel ik schaamde me wel een beetje haha: ik was net mijn kamer overhoop aan het halen, of op aan het ruimen ( het is maar hoe je het bekijkt) met das Ziel om de vraag: waar-is-mijn-deutsche-handykarte op te lossen * S.O.S.*, helaas tot op heden ohne Erfolg. Dit weekend maar even naar de shop een nieuwe halen ofzo..

Zo'n dag werken kost natuurlijk wel enige energie, wat verkregen wordt uit o.a. voedingstoffen dus wat doe je dan; eten. Heb 2 avondjes lekker voor mezelf gekookt! ( dat klinkt heel gewoon als je op jezelf woont hè..2 hele keren in 1 week en de week is nog niet eens om, nou zal ik eens wat zeggen? Dat is evenveel als dat ik in heel de maand september heb gekookt:$ haha) Biefstuk, gebakken aardappeltjes en boontjes doen het altijd goed:-D

Vanaf 5 uur vanmiddag is mijn weekend begonnen! ( waarin ik toch niks te doen heb hè;)..) Op keyboard spelen, wat ben ik blij dat ik die meegenomen heb:-D, skypen, planning maken ( was voorheen nog een heel raar woord), lezen, ooh en feesten na dan:-D Vrijdagavond is het Internationales Fest dus ben benieuwd! En zaterdag hat Fanny (Franse) Geburtstag wat we vanaf 's middags tot in de late uurtjes zullen gaan vieren.. Gezellig! Don't know yet wat ik op zondag mijn laatste weekend dag ga doen.. maar ach volgende week toch maar 3 daagjes en dan kan ik op donderdag weer weekend vieren dus weekend genoeg:P

Alle ein schönes Wochenende !

  • 16 Oktober 2009 - 07:27

    Jessica:

    Nounou zeg. Ik mag dan wel IBL doen maar zovaak overschakelen naar een andere taal in je berichtje, dan moet ik toch even goed nadenken :P
    Maar nu snap ik waarom je zei dat ik niet te bol moest terugkomen.. Al dat kaapse voedsel ook kun je gewoon niet vanaf blijven.. maar jij proeft dus gewoon een beetje van de vakken! Ja helaas maar dat gaat hier niet. het is eten én werken :P
    Ben benieuwd of je de hele week voor jezelf gaat koken. Als ik terug kom hoef ik iig niet meer aan een dagelijkse subway tour te denken (A)
    Slecht.slecht. Maar hé, heel veel plezier nog daar en wérkse he!

  • 16 Oktober 2009 - 20:04

    Jack:

    Nou klinkt allemaal geweldig.
    Ben eigenlijk wel jaloers op je dat je het allemaal zo voor het kiezen hebt.
    Ja als ik dit zo lees lijkt me het inderdaad leuk om een paar lessen bij te wonen en dan een keuze te maken.Maar klein advies mij lijkt Europarecht/recht wel iets.
    Nou ik wens je ook nog een heel fijn weekend en feest ze!

  • 20 Oktober 2009 - 20:57

    Naïma:

    Zoo zoo, beter laat dan nooit maar daar is mn 1e reactie op mooie fantasie rijke belevenissen.
    Ik schaam me wel een beetje dat ik nu pas reageer :@
    Sorry James vergeef me.
    Maar nu krijg je dr ook meteen 3 van mij want ik heb je ook al gekrabbeld en ik ga je zo ook even mailen!!
    Woow je hebt wel een druk leventje zeg, nu zeker nu je stage begonnen is.
    Heb je wel leuke collega's omdat je zei dat t nogal hectisch was.
    Hahah jamie heeft in de tijd dat ze in Duitsland is voor t eerst voor dr zelf gekookt. dat verdient wel een applausje;)
    Ik heb echt geen flauw idee hoe dit berichtje eruit komt te zien want ik kan maar 4 woorden langs elkaar typen beetje vreemd maarja:P
    Ik mag over 4 weken ook stage gaan lopen alleen heeft mijn school stage plekken te kort. Dus is t nog maar de vraag of ik op stage kan!! Echt zo stom.
    Nou james de pames. ik ga je mailtje sturen met t schokkende nieuws waar ik achter kwam:O

    xxx Naïma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 17824

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: