het 'echte' werk begint - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu het 'echte' werk begint - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

het 'echte' werk begint

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

12 Oktober 2009 | Duitsland, Saarbrücken

Na 5 dagen een gezellig, mooi, redelijk droog, maar voornamelijk koud uitstapje naar Zweden te hebben gemaakt ben ik sinds gisteravond lekker terug, in mijn knusse kamer.

Wat ik in die dagen gedaan heb in Zweden? Nou niet zo heel veel meer dan echt genieten:-D

Donderdag Halmstad bekeken. 's Avonds een eigen 'eet' feestje gebouwd. Marije had voor haar verjaardag een chocoladefondue gekregen en ze kwam met het über toffe idee om dat te doen op donderdagavond. Lekkerrrr! Laat haar huisgenote die avond het idee hebben om haar wafelijzer uit te proberen. Chocolade Wafels, perfecte combo toch:-D Het drankje werd ook snel gevonden aangezien de avond ervoor een andere huisgenoot een blender voor zijn verjaardag gekregen had. Bananenmilkshakes. In één woord: verrukkelijk!

Vrijdag een dagje daar geshopt en vrijdagavond was er weer een party. ( ik ben tot de conclusie gekomen dat erasmus studenten volgens mij gewoon niets anders doen) Wat wel heel apart was, was het feit dat de mensen 's nachts buiten stonden!, in het koude Zweden! ( lees: met handschoenen, dassen en mutsen) aangezien er binnen niet zo heel veel plaats was. ( of er waren gewoon téveel mensen uitgenodigd?:P)

Zaterdag naar men zegt een van de mooiste stranden van Zweden geweest: Tylösand, wat zeker de moeite waard was! ( ook qua prijs; de vorige dag waren we naar het centrum met de bus geweest en nu met de bus naar Tylösand was 8 Km verder, maar we betaalden de helft minder dan de dag ervoor ? Zweden en openbaar vervoer? haha nee dat zit een béétje raar in elkaar) 's Avonds nog heerlijk uit eten geweest. Het was lekker rustig want Zweden-Denemarken moest voetballen en ze zijn nogal fanatiek.. De stad leek wel uitgestorven totdat je voorbij een pub liep waar de mensen dan in zwermen rondom het scherm stonden, maargoed het was dan ook dé wedstrijd ( die verloren werd.)

Zondag was het alweer de dag van vertrek. Na een zeker-de-moeite-waard-ook-al-regende-het-later-in-de-middag-dagje-Göteborg had ik naar mijn gevoel véél gezien. Dit ook wel door mijn natuurlijk persoonlijke gids die al op verscheidene plekjes geweest was en dus ook het een en ander wist te vinden! Dankjewe voor de gastvrijheid Marije:-D

Tijd van de bus naar het vliegveld was aangebroken, op het vliegveld nog 2 uurtjes wachten op het vliegtuig en toen the flight back to Deutschland. Gelukkig iets meer comfortabeler dan de heen reis, waardoor ik het vertrouwen weer een beetje terugkreeg en mijn help-waar-begin-ik-in-godsnaam-aan-momentje naar de achtergrond gedrukt werd. Arrival time was 15 min eerder dan gepland ( we kregen meteen een overwinningsnummer te horen bij de landing: tatatatattaaaaa Ryanair vliegt alweer op tijd! Dit jaar al 90% bladiebladiebla:P) Maargoed dankzij de eerdere aankomsttijd kon ik mooi mijn bus naar Saarbrücken halen en dat scheelde mij weer mooi 1,5 uur wachttijd jeej(A)

Vandaag begonnen met Spaanse Einstufungstest ( volgens mij had ik net zo goed een Chinese taaltest kunnen maken maargoed we shall see, morgen zijn als het goed is de Ergebnisse bekent)
Daarna was het tijd voor de semesteropening en erna nog een bijeenkomst van een fakulteit.

Nu even alles goed op een rijtje zetten welke vakken ik wil volgen en dan mijn rooster fixen zodat ik morgen op mijn jawel 1e stagedag kan overleggen welke dagen en tijden ik kom werken.

Praktikum here I come!




  • 12 Oktober 2009 - 19:58

    Mieke:

    Wat een leven!!!!!!!
    Mooie fotos

  • 12 Oktober 2009 - 20:32

    Marije:

    Hee Jamie! Leuk verslag van onze belevenissen in Halmstad :D. Echt fijn dat je het naar je zin hebt gehad. Ik heb vandaag m'n winterjas gekocht. Verkoopster zei dat ik 'm op het juiste moment had gekocht omdat het woensdag 0 graden wordt, haha. Dus je bent op tijd weg :P. Heel veel plezier en succes in Saarbrücken!

    Groetjes Marije

  • 20 Oktober 2009 - 19:22

    Tante Marjan:

    hoi jamie
    mooie foto's uit zweden
    en ik lees dat je genoten hebt !!!
    doe je ook nog iets anders dan feesten ????
    groetjes en veel succes met je stage.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 17858

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: