met tentamens in het zicht is het leren geblazen! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu met tentamens in het zicht is het leren geblazen! - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Januari 2010 | Duitsland, Saarbrücken

Het is weer even geleden, maar na heerlijk 2 weken vakantie thuis door te hebben gebracht ben ik nu alweer 2 weken in Saarbrücken.

In de vakantie was eigenlijk gepland om de achterstand bij te werken die ik ervoor had opgelopen door mijn uitstapje naar het ziekenhuis.
Maarja eenmaal thuis is alles véél interessanter dan dat huiswerk. Ik heb dan ook écht vakantie gehad. Lekker niksen, Familie, Friends, Kerst en Oud op nieuw. Ja die 2 weken hadden eigenlijk wel wat langer mogen zijn!

Op de radio vorige week heb ik niets anders gehoord dan "Ganz Europa kämpft mit Starke Schneefälle" / "Wegen heftiger Schneefälle brach ein Verkehrschaos aus"/ " ein erster Meteorologe warnt Deutschland vor einem Blizzard am Wochenende".
Er werd aangeraden binnen te blijven, mensen moesten radio aanhouden en we moesten voedselpakketten inslaan.. Jongens wat zouden we toch ondergesneeuwd worden!
Nou ik zal jullie allemaal even uit jullie droom halen, in het gezellige Brabant is meer sneeuw gevallen dan hier in Saarbrücken!
Na een week 1 cm heeft het nog wat bijgenseeuwd en ligt er nu zo'n 3 cm maar met temperaturen die wel eens boven 0 komen, zijn de wegen en voetpaden alweer helemaal schoon.

Verder voer ik niet veel meer uit dan Arbeit Arbeit Arbeit.. Met woensdag mijn eerste toets in het zicht, ben ik toch maar aan het leren gegaan. Verslagen moeten af, Protokollen moeten geschreven worden en natuurlijk niet te vergeten: stageverslag.

Over stage gesproken, daar is het ook weer lekker druk. Ze hebben gevraagd of ik niet wat langer kon blijven. Dat vat ik maar op als een compliment?:) Maar later dan eind februari kan ik ze niet bieden, dat is al 3 weken meer dan gepland.

Nu judo van de baan is en ik wel wat beweging wil, ben ik maar weer gaan zwemmen. Ik moet weer een beetje in vorm komen voordat ik strakjes weer naar NL kom en daar verder ga met onze wekelijkse zwemuurtjes...:P

Grote uitstapjes zaten er dus door het vele huiswerk niet in, maar een beetje ontspanning mag wel dus zijn we maar even de schaatsbaan gaan bezoeken. Heel gezellig alleen een beetje klein bijgezien EHV schaatsbaan.

Sinds terugkomst is Saarbrücken in de ban van een groot evenement.
De Max Ophüls Preis.
Max Ophüls eigentlich: Max Oppenheimer, (* 6. Mai 1902 in Sankt Johann (seit 1909 Saarbrücken); † 26. März 1957 in Hamburg) war ein bedeutender deutsch-französischer Film-, Theater- und Hörspielregisseur. Nach ihm ist der Max-Ophüls-Preis benannt, der seit 1980 jährlich in Saarbrücken im Rahmen des gleichnamigen Festivals an deutschsprachigen Filmnachwuchs verliehen wird.

Das Saarbrücker Filmfestival Max Ophüls Preis engagiert sich seit über 30 Jahren für den jungen deutschprachigen Film. Es versteht sich als wichtigstes Forum für die Fórderung neuer Talente aus Deutschland, österreich und der Schweiz und kann für sich beanspruchen, das einzige explizite Nachwuchsfilmfestival im deutschprachigen Raum zu sein.

Alles begrepen? Goed ik kan eerlijk zeggen mijn duits is goed verbeterd maar ik geef toe, hier zitten toch wat woorden in die niet in mijn vocabulair staan :P zie ook: http://www.max-ophuels-preis.de/neo/filmfestival.html

Met andere woorden, een prijs voor nog relatief vrij onbekende Duitstalige films.
We zijn hier natuurlijk ook om wat cultuur te snuiven dus hebben we ook een film bezocht. Waarbij ik eerlijk moet toegeven; óf ik heb de film niet begrepen óf Duitsers hebben toch wel andere humor. Waarbij ik de laatste mogelijkheid prefereer haha.

Het is weer tijd om te gaan leren en eventjes te poetsen want vanavond staat er chocoladefondue op het programma! Jammieee (L)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 17821

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: