Schneekalt! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Jamie - WaarBenJij.nu Schneekalt! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Jamie - WaarBenJij.nu

Schneekalt!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

22 December 2009 | Nederland, Veldhoven

na lekker vijf dagen goed thuis uit te hebben kunnen rusten en me ook weer stukken beter te voelen heb ik besloten toch maar terug te gaan naar Saarbrücken om er nog even 1,5 week tegenaan te knallen!

In het weekend had ik namelijk nog grootse plannen. De tickets waren al vijf weken eerder gekocht want ja in Duitsland geldt, hoe vroeger je een ticket koopt, hoe goedkoper het is. Na goed overwogen te hebben of ik zou gaan, had ik toch besloten te gaan en maargoed ook want het was een super weekend PARIJS!
En ja ik had ook een doel: Rinske weer eens zien! In augustus 3 weken 24 uur per dag op elkaars lip gezeten en dan opeens van de een op de andere dag zover weg van elkaar dat is het tegenovergestelde:p Dus het werd eens tijd om lekker bij te kletsen.
Na 1 uur en 50 min in de intercity stond ik in Parijs. Wat gaat dat snél!
Na even op Rinske te hebben gewacht die me kwam ophalen zijn we lekker naar haar appartement toegegaan waar we de rest van de avond lekker gekletst hebben, gegeten en toen op tijd naar bed! Want zaterdag was een nieuwe dag en ik wou natuurlijk wel iets zien van Parijs(A)
Na om half 9 op zaterdag:| ons bed al te zijn uitgekomen zijn we lekker de stad in getrokken. Overal kerstverlichting/versiering en ook kleine kerstmarkten, erg gezellig:)
Daarna wat gedronken bovenin de Montpernasse. In de lift vlogen we binnen enkele minuten 56 etages omhoog. Ik heb even mijn ogen dichtgehouden want die wind door de schacht heen horen zoefen is toch niet echt mijn ding. Maar het was het zeker waard. Wat een uitzicht! Magnifique;) Heel Parijs konden we zien door ons raam en we hebben dan ook maar langzaam onze koffie van 7 euro opgedronken zodat we zo lang mogelijk van dit geweldig indrukwekkende uitzicht konden genieten.
Na langs de Seine gewandeld te hebben, het louvre, palais de Luxembourg en de Notre Dame te hebben bezocht, quasimodo en vele rare mensen te hebben gezien, viel uiteindelijk de avond in.
Rinske had een supertip van haar kamergenootje gekregen; je kan namelijk gratis bovenop het dakterras van La Fayette (waar trouwens een ontzettend mooie grote roze versierde kerstboom stond) om de stad te bekijken en omdat Parijs ontzettend mooi verlicht is hebben we dat gedaan. Ongelooflijk, hoever je ook kijkt alleen maar huizen, lichtjes en mensen.
Na genoten te hebben van het uitzicht, werd het ons boven toch iets te koud. Tsja Rinske liep dan ook nog vrolijk in haar zomerjas haha. Dus na een lekkere cappuccino te hebben gedronken zijn we erop uitgetrokken om ergens wat te gaan eten. Dan heb je dus een voordeel als je met iemand bent die er langer is dan één weekend want Rins wist wel iets leuks. Japans werd het, niet echt wat ik zelf zou kiezen maar het was zóó lekker! Een drie gangen menu met vleesrolletjes vooraf, biefstukreepjes in pittige saus als hoofdgerecht en als toetje een ijsje gaat er altijd in:D En de fles wijn kon natuurlijk niet ontbreken.
Wat was ik blij toen ik 's avonds in mijn bedje lag..maarja wat wil je na 12 uur onderweg te zijn geweest.

Zondag weer heerlijk fris en vroeg ons bedje uit. Een bezoekje aan la Sainte-Chapelle en la Conciergerie stonden gepland. Mooie gebouwen met een hele geschiedenis. Zo hebben we in la Conciergerie met onze eigen ogen kunnen zien waar Marie-Antoinette gevangen heeft gezeten.

Daarna langzaam maar zeker richting de Eifeltoren vertrokken want Parijs en de Eifeltoren kunnen natuurlijk niet zonder elkaar. Maar wat was het koud! Het was zondag en veel restaurantjes waren gesloten maar wij hadden niets anders dan een kacheltje nodig! Uiteindelijk maar aan de glühwein gegaan die op de internationale kerstmarkt te verkrijgen was. Na nog wat gegeten te hebben was het tijd om terug te gaan voordat we last kregen van onderkoelingsverschijnselen.

Al met al een topweekend Parijs! Rinske merci beaucoup, ik heb idd genoten. En ben dan ook met een heerlijk tevreden gevoel maandag in de trein terug gestapt. En ja hoor hoe dichter we bij Saarbrücken kwamen hoe kóuder het werd. Wij stonden al in Parijs te klagen maar bij aankomst in Duitsland lag er gewoon sneeuw!

Afgelopen week weer netjes al mijn lessen gevolgd en ook weer rustig naar stage gegaan.

Om nog even afscheid te nemen voor de kerst was er donderdagavond 'kerstmaal' bij mij. Nadat ik gekookt had voor iedereen hebben we nog even ons eigen feestje gebouwd wat een mooie afsluiting was van de uni-periode 2009.

De laatste tien min. hoorde je bijna niks anders als 'ich freue mich auf Samstag!' Want ja zaterdag was het voor ons alle tijd om naar huis te gaan:)

Na om kwart voor 6 mijn bed te zijn uitgekomen stond ik om tien over 6 buiten en wat ik toen dacht? Ja ik weet het niet meer precies. Maar een mix van verbazing, ongeloof en irritatie moet het geweest zijn.
Er lag gewoon dikke 15 cm sneeuw! En het sneeuwde nog steeds ongelooflijk grote vlokken. Mijn tas op wieltjes systeem werkte niet echt meer want het was meer een sneeuwschuiver idee geworden.
Ongeduldig staan wachten op de bus die 15 min later kwam ( wat wil je, de straat was ook gewoon wit en die 3 strooiwagens die in die 10 min die ik daar stond voorbij kwamen veranderden daar niets aan)
Eenmaal op het station aangekomen ving ik nog net de -14 graden op die op de thermometer verschenen. Binnen werd de ene vertraging naar de andere opgenoemd. Maar wonder boven wonder mijn trein reed op tijd! Het is maargoed dat ik toen nog niet wist dat ik later net zo goed ontzettend veel vertraging zou krijgen. Want ja de trein reed wel maar véél langzamer en we kwamen dan ook met 25 min vertraging aan in Koblenz waardoor ik mijn aansluiting miste. In Mönchengladbach vonden ze het grappig om niet om te roepen dat de trein naar Venlo vanaf een ander spoor vertrok, waardoor ik samen met tig andere mensen op het foute perron stond en om 13:25, de tijd waarop de trein weg zou gaan, de trein naar Venlo vanaf een ander spoor zag vertrekken. Al met al bijna 3 uur vertraging en na een reis van bijna 10 uur was ik dan ook ontzettend blij toen ik eindelijk aankwam in het vertrouwde Eindhoven.

Zaterdag was ik chagrijnig door vertraging, zondag realiseerde ik me dat ik heel veel geluk gehad heb, één dagje later vertrokken en dan had ik een véél groter probleem gehad.

Nu kan ik gewoon heerlijk genieten van de sneeuw in ons koude kikkerlandje wat ik dan ook ga doen.:D Heerlijk zo geen verplichtingen.

Veel sneeuwplezier!

  • 22 December 2009 - 20:30

    Rins:

    Bonjour Jamie!
    Comment ça va?
    Wat een leuke foto's en weer een leuk verhaal! Ik vond het een erg leuk weekeind en we hebben veel gezien! Geniet van je kerstvakantie en succes nog met je stage/studie! Tot gauw, biz Rins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 17855

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: