Ende Sprachkurs - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Ende Sprachkurs - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Ende Sprachkurs

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

26 September 2009 | Duitsland, Saarbrücken

druk druk druk. Ik kan de laatste week niet anders beschrijven. Wel heel gezellig en léuk druk:)

Had vandaag voor het eerst weer eens echt even 'tijd'. Want in de uren dat ik vrij ben, is er genoeg huiswerk te maken ( helaas.. niet dat dat er áltijd van komt maargoed:P). Daarnaast contact houden met het thuisfront, dus skypen op onmogelijke tijden. Elke avond activiteiten vergt wel veel energie, ik kan als ik wil dan ook über lang hier slapen. Normaal is 8 uur al veel maar als ik nu om 12 naar bed ga en om half 9 mijn bed uit moet, lijkt het alsof ik geen oog dicht heb gedaan. Maar even het feit weglaten dat ik ook niet echt mijn ogen dichtdoe maar het door mijn slaapmasker zo donker is:P

Dinsdagavond zijn we in een Mexicaans restaurant wezen eten, Lekker! Eindelijk ander eten dan Mensa Mensa Mensa. Helaas zonder de mexicanen, die natuurlijk veel beter zelf mexicaans eten kunnen maken.

Donderdag heb ik zowat de slechtste film ooit gezien, dat nog wel terwijl we een uur erop hebben zitten wachten! ( Tutoren waren het vergeten en de film was onvindbaar, dus toen is er uiteindelijk een andere film gehaald) Ware tijdverspilling dus!

Bezoekjes aan Faust en Lola hebben ondertussen ook plaatsgevonden. Faust was iets minder, wat een taalgebruik! Ik denk dat we vanuit de taalcursus met een groep van 18 naar Faust gegaan zijn,maar na de pauze waren er nog maar 7:P Maar Lola was door het gezang en de makkerlijkere woordkeuze beter te volgen!

Er is altijd een tijd van komen en een tijd van gaan. Gister was helaas voor veel mensen deze tijd van gaan aangebroken. Na een ontzettende top (party) cursus te hebben gehad hebben we gister als afsluiting het certificaat uitgereikt gekregen.

Hiermit wird bescheinigt, dass Frau Jamie vom 2. September bis zum 26. September 2009 am "Intensivsprachkurs Deutsch als Fremdsprache"im Rahmen der Hocchschulsommerkurse an der Universität des Saarlandes mit Erfolg Teilgenommen hat. Der Kurs hatte das Niveau B2. !:D

's Avonds was er een lopend buffet en iedereen moest iets koken wat typisch voor zijn "Heimatland"was. Na ongeveer 40 pannenkoeken met appel en rozijnen te hebben gebakken, had ik ontzettende honger gekregen dus kom maar op met dat eten! Dingen die ik echt nog nóóit gezien heb, maar het smaakte goed ( beter dat ik ws niet weet wat er allemaal in zat want dan was het denk ik wat minder lekker geweest haha) Meer dan de helft van de deelnemers gaat dit weekend Saarbrücken verlaten en ik blijf hier alone in Wohnheim E..

Maar het was een top afscheidsavond met culturele beproevingen, dansen, gezelligheid van een te snel voorbijgevlogen Sprachkurs Deutsch.

Op naar het 'echte werk!'

p.s. maar nu nog eerst even feesten bij de Oktoberfesten in Saarbrücken:D

  • 26 September 2009 - 12:41

    Maike James Sisa (l):

    Liefiiee!(L)
    Klinkt alml goed... Al heb ik niet alles gelezen want daar had ik niet zo'n zin in:P haha ik hoor het alml wel vanzelf! We Skypen!!:D
    DIkke kus je zusje!

  • 26 September 2009 - 16:26

    Pa:

    Nou ik snap er niets van toch nog een certificaat met al die feesten??

  • 27 September 2009 - 19:36

    Rinske :

    Hi Jamie!

    Van harte gefeliciteerd met je B2 certificaat! Dat heb je goed gedaan! Ben trots op je;) A.s. zomer plannen we dan maar een vakantie eerst naar Duitsland, dan Frankrijk en van daaruit gaan maar naar Capetown! Wordt weer een top-vakantie!
    Jammer dat je nu ook geen oog dicht doet, ondanks dat mijn irritant blauw-knipperende mp3-speler die je s'nachts uit je slaap hield, nu in Parijs is! haha
    Wat ga je nu de komende tijd doen, nu je cursus afgelopen is heb je toch 2 weken vrij! Ik wens je nog heel plezier!
    En tot gauw! xxx Rins

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 17823

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: