Alleéééeh Hop - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Alleéééeh Hop - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Alleéééeh Hop

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

15 Februari 2010 | Duitsland, Saarbrücken

Alle tentamens zitten erop! God wat was ik blij en wat een last viel van mijn schouders af. Ondertussen heb ik al vernomen dat ik er sowieso 3 gehaald heb :) De andere 2 is nog even afwachten!

Om te vieren dat het hoofdstuk Uni was afgesloten heb ik vrijdag 5 februari alles achter gelaten en ben ik Michèle gaan opzoeken in Milaan! Het was nog even spannend want een paar uur ervoor was er daar een hele berg sneeuw gevallen. ( voor Milaanse begrippen dan... :P) Uiteindelijk heb ik gelukkig gewoon plaats van bestemming kunnen bereiken; dan wel met de metro ipv met de auto, maar ach er zijn wel ergere dingen.

Na vrijdagavond iets te lang hebben liggen kletsen, hadden we besloten dat we zaterdagochtend niet al te vroeg op zouden staan.. Zaterdag laat ochtend stond Milaan city op de planning. Het is mooi en het bleef mooi; elke keer dat we bij de metrohalte Duomo uitstapten.. Een groots mooie, overweldigende Kathedraal. Na de katherdraal ook van binnen te hebben bekeken zijn we lekker gaan shoppen, wat doe je anders in Milaan? Op sommige plaatsen was er nog sale, dus wat wil je nog meer als vrouw?:D
Nou ik moet wel eerlijk toegeven, ik had van dé Modestad wel wat andere typen mensen verwacht. Mensen die de nieuwste fashion droegen en allemaal een aparte eigen stijl. Maar dat valt dus een beetje tegen, ze lopen er net zo normaal bij als wij hier :P
Na 20 min bij de Assecoires in de rij te hebben gestaan, konden we erna bijna geen winkel meer binnenkomen zonder dat het alarm piepte. Overal raadde ze aan om terug te gaan naar de Assecoires maar omdat wij geen zin hadden om weer 20 min in de rij te gaan staan voor dat stomme alarm, hebben we gewoon doorgeshopt. Uhh eigenlijk beter gezegd hadden we gewoon Gratis kunnen shoppen want overal waar we kwamen ging het alarm af, keek de bewaking een keer ( iedere winkel heeft zo zijn eigen bewaking aan de deur staan) en als we dan terug liepen naar buiten, dan hoefden we niets te laten zien omdat het ook al piepte bij binnenkomst. Wij als engeltjes, doen zoiets natuurlijk niet, maar als je het mij vraagt een béétje dom want nu hadden we heel wat leuke truitjes en broeken in die tas kunnen meenemen! :O
Nadat we nog ergens lekker gegeten hadden, het drinken 4.50 voor een cola was duurder dan het eten zelf, werd het tijd om terug te gaan want onze voeten konden niet meer.
's Avonds zijn we naar de Mexicaan gegaan een kroeg in Arese. Daar hebben we regelmatig gezelschap gehad van een überlelijke, te oude Italiaan die ook nog eens meevroeg of we niet met hem naar de discotheek wouden.. hmm nee:P
Zondag was slaapdag! en na zo'n week hard werken was dat ook wel nodig, we kwamen dan ook half 1 ons bed uit:$ Na lekker italiaans ijs en de kroeg werd het tijd voor een lekkere echte italiaanse pizza, jammie! Het was het laatste weekend van Liset een vriendin van Michèle dus zijn gezellig met zijn 4e uit eten geweest en bij een thee erna werd het afscheidskado gegeven. Wat hebben we gelachen! Al werd Liset er alleen maar stiller en roder van :P.. ( uh de foto staat eronder )
Maandag moest Mies weer gewoon aan het werk en nadat we de kindjes op de crèche hadden afgezet zijn we richting de markt gegaan, lekker rondstruinen! Om 4 uur was het dan weer tijd om thuis te komen want half 5 moesten er weer 2 schatjes ( uhh nja schatjes? soms dan.. :P ) opgehaald worden die we tot 7 uur vermaakt hebben.
Dinsdag de laatste dag alweer en dat was natuurlijk nog even Milaan! De expensive streets stonden op de planning. Wat een merken op één hoop! Nja voor die leuke tas van Prada en die leuke jurk van Armani mag ik nog even sparen.. En bram ook voor de cartier ring die Michèle wil hebben :P
's Avonds nog even Gigo's het plaatselijke café ingedoken om daar aperitiefjes te eten, lekker lekker :) en een mooie afsluiting van 4 ontzettend gezellige dagen! Leuk om te zien hoe je daar zit, thnx Mies! :D

ooh bijna vergeten, wat het resultaat was van een paar shopdagen Milaan.. Nouja laten we het erop houden, dat Bram dat meeneemt ( als het goed is) wat niet meer in mijn tas paste.... tja :p

Na een vermoeiende reis kwam ik in Frankfurt aan waar het alweer volop sneeuwde; met de sneeuw gegaan en met de sneeuw gekomen! oké dat is stilletjes aan ook wel genoeg geweest.. het houd maar niet op!

Donderdag en vrijdag weer lekker aan de slag. Na zaterdag te hebben uitgeslapen van de stapavond op vrijdag werd ik door Anne-Sofie uit mijn bed gsmst of ik meeging naar Dudweiler om inkopen te doen. Natuurlijk! ( ook al moest ik in 20 min douchen, eten, opmaken zodat mijn lichte kater een beetje onopgemerkt bleef, spullen pakken..) Het was namelijk haar laatste dag @ SB :( Van Dudweiler naar Fanny gevlogen waarmee ik samen Zwiebelkuchen gebakken heb en dat tijdens een overstroming in de keuken aangezien de kraan niet uitging. Ik heb in 10 min 12 emmers water naar het bad gedragen:P Om terug te komen op de taart; die was net zo lekker als die eruit zag !
Feestjes zijn altijd leuk! Afscheidsfeestjes zijn wel leuk, maar het afscheid is dan toch wel minder. Ja afscheid nemen blijft moeilijk vooral als het je vriendin is waarmee je afgelopen half jaar alles deed en bijna elke dag zag.

"Don't be dismayed at goodbyes, a farewell is necessary before you can meet again and meeting again, after moments or lifetimes, is certain for those who are friends."

Ik heb afgelopen dagen al een paar keer moeten horen: Hoe is carnaval daar?? Mooie Praalwagens?? Vieren ze het goed?? Nou ik moet eerlijk toegeven dat ik er wel een klein beetje moeite mee heb, maar helaas sla ik dit jaar een beetje over. Terwijl jullie daar heerlijk van de vakantie en volop carnaval aan het genieten zijn, moet ik toch weer netjes 's ochtends om 8 uur op het werk staan en dan zit stappen, lees duits carnaval vieren ( drinken uhh drinken en nog meer drinken?) er helaas niet echt in.
Gister wel samen met Katherine naar de optocht geweest die dan ook zónder praalwagens was en voornamelijk alleen maar mensen. Aangezien we niet wisten waar de optocht precies kwam, zijn we maar ergens gaan staan waar ook mensen stonden maargoed daar hebben we wel een uur moeten wachten en wat waren we verkleumd tegen die tijd! Wat wil je ook anders bij -6? Naast liedjes en fanfares is er bijna 1 uur lang alleen maar Alleeéééé Hop!! geroepen, wat hier de carnavalsgroet is. Als je ALAAAAF durft te zeggen, kijken ze je boos aan zo van wat moet jij hier? Ga jij maar naar Köln! haha.
Goed naast het feit dat er met bergen snoep gegooid word en kinderen naar huis gaan met een half tasje vol en de ouders non-stop met alcohol in de hand staan, of zitten want ja zelfs in de bus is het normaal en het feit dat er hier veel carnavalsliedjes zijn die wij ook kennen ( fliegerlied, cowboys und indianen, und dann die Handen zum Himmel, was wollen wir trinken) kan ik jullie dus niet zo heel veel meer vertellen..

Für Alle: Feier schön Heute Abend und Alleééée Hop !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17826

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: