nur fiesta in het weekend - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu nur fiesta in het weekend - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

nur fiesta in het weekend

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

14 September 2009 | Duitsland, Saarbrücken

heey,

Hier even een berichtje vanuit het op dit moment regenachtige Duitsland. Heb niet te klagen, want het is heel het weekend droog gebleven!:D

Vrijdagavond zijn we met zijn alle naar de karaoke bar gegaan. De sfeer zat er goed in, ook al was de muziek niet altijd even zo goed ( aangezien zo ongeveer iedereen wel een lied zong, of die nu wel of niet kon zingen:P)Om 12 uur nog even met heel de groep op het podium gestaan om lang zal ze leven te zingen want een van de tutoren was jarig. Na nog een uur mee gefeest te hebben, vond ik het samen met Leanne om 1 uur wel tijd worden om na huis te gaan. ( de volgende dag liep kwart voor 7 de wekker).. Super fijn want er rijden hier nachtbussen!, ieder uur 1tje dus kan t/m 3 uur lekker met de bus terug die stopt voor mijn deurtje:D Het enige nadeel was toen we bijna bij de bushalte waren, zagen we de bus wegrijden.. Wat een domper. * heb ik weer:P * en tja dan zit er niks anders op dan een uur te wachten.. Dus toen zijn we maar weer terugegaan naar de karaoke bar en hebben nog even meegefeest.

Na zaterdagochtend met moeite te zijn opgestaan, zijn we met de trein naar Heidelberg gegaan. Een gezellige maar vooral mooie stad. De dag compleet gevuld met terrasje, stadsrondleiding, bezoeken van het slot (333 treden om boven te komen:P), en wat te hebben gewinkeld was de dag weer om.

Zondag héérlijk uitgeslapen tot half 11. ( ik werd gewoon gewekt door de wekker hoor, anders had ik nog wel even kunnen blijven liggen) Daarna op naar het grootste wijnfeest ter wereld: Wurstmarkt:D Ja de naam zegt het al, eigenlijk een grote kermis met o-ver-al etenskraampjes ( en ja héél veel soorten worst, ook broodjes met 0.5 meter worst wel te verstaan). In het midden een plein met enorme lange tafels en daar werd dan de wijn geschonken. Enorm veel soorten wijn van allerlei verschillende wijngaarden. Er zijn mensen die dan alle soorten wijnen gaan bekijken ( die hebben na 30 min. nog geen drinken), ik heb maar gewoon een witte wijn genomen en dan een goedkopere versie, geen glas voor 10 euro. Beter gezegd glaZEN want minder dan 0,5 liter werd niet geschonken:P Prost!:D Erna even de zweefmolen uitgeprobeerd samen met Míshã, het waaide echt óntzettend hard boven dat het wel leek alof elk moment het bakje los kon gaan en we wegvlogen. Toen iedereen eenmaal een beetje beschonken was hebben we de muziektent opgezocht en heerlijk met zijn alle gedanst. Het was ubergezellig, vooral de muziek.. naast jaren 70,80 en 90 muziek werd ook cowboys en indianen, het vliegerlied enzo gespeeld alleen dan Duitse versieXD ( kijk vooral even op www.youtube.com/watch?v=R-_xXfjB3AM&feature=related ). in 2 woorden es war: viel spaß:D
Op de terugreis nog 2 uur Spaans geleerd van José. Niet dat ik in staat was dat te onthouden maargoed, ik was blij toen ik om half 1 in mijn bedje lag.

Vanochtend om 8 uur de wekker en er zit alweer een dagje Duitse les op. Heb trouwens echt schrecklich gegeten vanmiddag in de Mensa. Een of andere gele saus prut met vettige kip en rijst. Nee geen succes, dan is het makkelijk dat ik in 3 min op mijn kamer ben en gewoon een lekkere boterham kan nemen!

Vanavond weer naar de film, dus ik ga nu nog even huiswerk maken en eten.

Bis the next update.

X Jamie







  • 14 September 2009 - 21:41

    Mieke:

    de leut zal wel lukken met die kleine glaasjes.en dat je daarna nog in zo'n draaitol stapt.....jij liever als ik ....liefs M.

  • 15 September 2009 - 10:18

    Jessica:

    Nou.. pfft zeg. Loop ik net een heel verhaal te typen werkt je site opeens niet meer :(.
    Kijken of ik het nog weet dan:
    As promised, hier een teken van leven van mijn kant :P Goed te lezen dat je het naar je zin hebt daar want je zag er volgens een beetje vreselijk tegenop ;)
    Nogal flink aant feesten daaro, dus 't zal inmiddels wel goedzitten.
    Ik weet niet wat je allemaal aan het vreten bent op die foto's maar volgens mij ben je al goed ingeburgerd met de Duitse cultuur :P
    Haha, en die broodJES? met 0,5m worst. Volgens mij zijn het dan geen broodjes meer, maar dat kan ook aan mij liggen. Zou goed kunnen dat die Duitsers dat natuurlijk wel zo zien (A) 'k Zou het flink moeilijk krijgen als ik dan een heel brood naar binnen zou moeten werken, want wat ik daar dan onder moet verstaan.. maargoed dat laat ik aan jou over :D
    Ik ben net lid geworden van je mailinglist (dus nu vind ik eigenlijk dat jij dat ook bij moet doen) dus ik zie je volgende bericht vanzelf wel weer verschijnen!! Heel veel succes daar in het regenachtige Duitsland & groetjes vanuit het zonnige Zuid-Afrika, Cape Town! (sorry, maar kan het toch echt niet laten;))
    Keep in touch!~

  • 17 September 2009 - 11:09

    Wendy:

    Hey Hey,

    Kwist niet hoe ik berichtje moest achterlaten maar heb het gelukkig toch nog gevonden.

    So de stages lijken meer op vakanties dan echt stage...tja mensen van het goeie leven he.

    Behalve het eten dan he :p Rijst...mmmm je lievelingseten haha

    En de karaoke....hebben ze jou X-factor al ontdekt??

    Maar leuk dat je het er wel naar je zin hebt...

    Ik kijk uit naar je volgende bericht.

    -XoXo-
    Wendy

  • 19 September 2009 - 09:57

    Merel:

    heey jamie,

    zie te zien na het lezen van drie verhalen, heb je het daar aardig gezellig met alle activiteiten!
    hoop dat t een gezellig groepje is, maar neem aan van wel:)

    t is leuk om die berichtjes te lezen, ben benieuwd naar je volgende berichtje!
    en heb je ook al een lekkere duitser gezien, als het goed is, valt t daar met de knappe jongens best mee haha, maar ik kan er naast zitten!

    heel veel plezier nog daar.
    ik vermaak me ook prima in groningen, heb er al 3 weken opzitten en heb super collega's.

    laat je weten als je keer terug komt of als ik en jij tegelijk vakantie hebben, dan kan ik misschien keer langs komen.

    Moj Leiberd (doei lieverd in het Grunings:P) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 17814

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: