mijn eerste weekje - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu mijn eerste weekje - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

mijn eerste weekje

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

09 September 2009 | Duitsland, Saarbrücken

Hallo Leute,

Saarbrücken! Zo heet de stad waar ik aankomend half jaar zal doorbrengen.

1 september, half 7 's ochtends zijn we aangereden met de auto. Heerlijk vroeg en ik heb dan ook gedurende de reis niet veel van de omgeving gezien, ik lag vrij comfortabel alleen achterin met een kussentje erbij haha.

Eenmaal aangekomen op de Campus van de Universiteit hier in Saarbrücken was het een heel gedoe om de sleutel van mijn eigen Appartementje in handen te krijgen, maar na veel op en neer geloop en gegeten te hebben in de mensa om de tijd door te komen, waren we na 3 uur eindelijk we binnen:D

Met behulp van mama en papa is mijn kamer grondig gepoetst.. ( ja het was nodig en dan niet zozeer de kamer maar voornamelijk de badkamer.. ieuw!)

Na het inrichten van mijn kamertje die er nu heel gezellig uitziet!:) zijn we de stad ingegaan waar we knus met z'n drieetjes héérlijk gegeten hebben! Eenmaal voldaan hebben we gezamenlijk een nachtje door gebracht op mijn kamer. Hmm de eerste nacht in mijn nieuwe kamer op zon irritant slaapmatje. Niet helemaal ideaal.. Maar nu heeft mama mijn bed teminste ook uitgeprobeerd(A)

De volgende dag nog allerlei dingen geregeld en daaronder worden ook inkopen verstaan zoals:
- douchegordijn
- douchematje
- wc-borstel
- handveger en blik / dweil
- lamp
- wasknijpers
- zorgen dat er *Geschirr* is ( altijd makkelijk!, hieronder verstaat men; borden, glazen, mokken, bestek, bakjes, etc etc.)

'compleet ingericht' noemen ze dat dan...

nja nadat we alles bij elkaar hadden, zijn we met zowat 6 tassen teruggegaan. Na alles in orde te hebben gemaakt was de tijd van afscheid nemen daar. [ niet gevreesd; I'll be back! ;) ]

Mijn eerste avondje alleen in Deutschland! Niet veel geslapen maar ach, alles went.

Nu na een week hier te hebben doorgebracht slaap ik namelijk best wel goed [ lees; ik heb zaterdag uitgeslapen tot uhh 12 uur, dus bijna 11,5 uur geslapen:$]

Na donderdag een 'Einstufungstest'te hebben gemaakt zijn vrijdag zijn de eerste lessen begonnen. Er zijn 6 groepen, A t/m F. Ik zit in groep B wat men de 'oberstufe' noemt. Het lesprogramma (maandag t/m vrijdag van 9.00 - 15.30), bestaat uit Grammatik, Sprechfertigkeit, Hörversthen, Leseverstehen, Phonetik en een workshop Wirtschaft. Beetje pittig want er wordt net wat anders Duitse lesgegeven dan ik gewend ben in Nederland. maar dat komt wel goed :-)

In de avond en het weekend is er het 'Freizeitprogramm'. Zo hebben we zondag een topdagje gehad bij het bezoeken van de saarschleife, Trier en een wijnkelder met wijnproeverij:D
( meteen geleerd hoe Mexicanen hun eigen 'fiesta' bouwen, wow wat gezellig!)
Verder doen we dingen als naar de film gaan, grillavond met de groep, karaoke,cocktails drinken/op stap gaan, zaterdag een excursie naar Heidelberg en zondag bezoeken we HÉT Größtes Weinfest der Welt!

Naast het Freizeitprogramm is er ook een sportprogramma. Elke dag voor ieder wat wils.. Vandaag dacht ik 'eventjes'power aerobics en fitness te gaan doen. ( wel te verstaan zonder sportschoenen want die ben ik vergeten.. Ofja eigenlijk had ik daar gewoonweg geen plaats meer voor hè Mies?;)haha)
Maar ipv 'eventjes' te sporten ben ik 2 uur flink aan het zweten gezet. Jezusmina, ( zoals Míshã het noemde: die Frau ist verrückt!!) wat deed die graag over-actief. Ik denk dat we zeker 1 uur en 20 min aan het springen zijn geweest aan één stuk door met 5 min pauze. De rest oefeningen; buik, opdrukken etc etc.
Na vijf weken ofso niet meer hebben gesport, zo na de vakantie, viel dat toch wel een kléín beetje tegen.

Nu ga ik maar eens mijn bedje opzoeken want morgen loopt toch weer om half 8 de wekker.

Veel liefs,

Jamie

p.s. 09-09-09 was de dag waarop ik mijn eerste post kreeg:D thnx huisfront voor de agenda!;)

  • 10 September 2009 - 14:45

    Erik:

    Hoi klasgenootje!
    Zo te lezen heb je het wel naar je zin daar. Goed bezig. Als je maar wel weer Nederlands praat als je terug bent he! Anders snap ik er weer helemaal niks van!
    Ik zal vanaf nu je blog gaan bijhouden!

    doeii en veel plezier!
    x
    Wigman

  • 10 September 2009 - 17:01

    Lisan:

    heeey Jamie,
    Klinkt wel gezellig daar!
    Ik zal je binnenkort wel eens een brief schrijven haha. Nou veel plezier nog.
    xx

  • 11 September 2009 - 17:31

    MaAIKE!:

    Euuhzz!
    What's up! Verveling heerst! Heb niets te vertellen dus dikke kus en loveyou!
    schrijf van deweek nog wel iets!(A)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Saarbrücken

bei den Nachbarn

Recente Reisverslagen:

04 Maart 2010

wieder zu Hause

15 Februari 2010

Alleéééeh Hop

30 Januari 2010

eingeschneit!

26 Januari 2010

Stressig!

16 Januari 2010

met tentamens in het zicht is het leren geblazen!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 17817

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: