Frühling Berliner Gefühl - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Frühling Berliner Gefühl - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Frühling Berliner Gefühl

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

12 Februari 2011 | Duitsland, Berlin

na alweer 3 weken in Berlijn te zitten, is het up-date time!

Het heeft eventjes geduurd, door allerlei probleempjes maar langzamerhand heeft mijn leventje in Berlijn zo zijn vaste routine gekregen. Dan mag je geloof ik officieel zeggen "ich bin ein Berliner.." toch?!

Het vervelendste probleem was wel dat mijn computer niet goed meer functioneerde.. en dat na 4 jaar nooit problemen te hebben gehad grrr. Gevolg was wel dat het afgelopen week net leek of ik jarig was. Ik kreeg namelijk 2 grote pakketten toegestuurd vanuit NL :D Met daarin jawel een laptop én ook heel belangrijk: mijn eigen geweldig, lekker, dunne, zachte kussen!! Nu kan ik sinds dinsdag eindelijk weer slapen.

Ik moet wel wennen aan de fulltime werkuren..Al met al heb ik niet te klagen hoor! Ik kom rond kwart over 8 mijn bedje uitgerold, om vervolgens om kwart voor 9 met een directe tram naar werk te gaan, waar ik dan zo rond 9 begin! Geloof het of niet, maar 's ochtends om 9 uur heb ik op het werk tot nu toe echt nog niet meer dan 15 mensen geteld terwijl er zo'n 40 in totaal werken.. De rest komt zo tussen half 10 en 10 uur binnengedruppeld. De luilakken :P
Stage bevalt prima, wel druk en veel taken maar ach des te meer ik leer.
Naast werken is er gelukkig ook tijd voor gezelligheid op stage. Zo is er op vrijdag "Bierfreitag". Dan staat om 5 uur iedereen opeens op en loopt naar de koelkast, waar dan het bier en de sekt al lekker koel staat te wachten! Afgelopen vrijdag was het zó gezellig, dat ik om 9 uur 's avonds besloot dat het toch écht eens tijd werd om naar huis te gaan. ( toen was ik dus 12 lang op kantoor haha) BierFEIERtag dus :D
Dan is er ook nog het "Landesfrühstuck" wat 1 x in de 2 weken georganiseerd wordt. Organiseren er 2 mensen samen een compleet ontbijt voor alle werknemers. Elke keer is er een ander thema/land aan de beurt. Dit kan gemakkelijk, omdat er een hele internationale mix is onder de werknemers. Mijn eerste Landesfrühstuck was het Berliner Frühstuck, jawel half 12 's ochtends aan de currywurst, berliners en alcohol kon natuurlijk niet ontbreken.. Ben benieuwd wat er volgende keer op tafel komt!

Vorige week heb ik me ook al in het nachtleven gestort. Samen met collega's naar een club genaamd "kauera club" gegaan. Hier trad eerst om half 12 een band, genaamd "the crookes" op. De muziek was "super toll", de kon zanger ontzettend goed zingen, maar voor mij mocht die zijn haar toch wel écht anders knippen.. Dat schoot elk liedje wel 3x door mijn hoofd :P Vervolgens gewoon lekker losgegaan op ( duitse ) house en humpapa muziek in 3 verschillende zalen waar overal andere muziekstijl gedraaid werd.

Alhoewel het vorig weekend, grijs, grauw, regenachtig en óntzettend winderig was,is het sinds donderdag heerlijk weer. Ik deed donderdag mijn rolluik omhoog en het was zo helder en zo licht. Wat een warm, vrolijk gevoel geeft dat toch van binnen. Ooh ik ben toe aan de lente, kom maar op!
Daarom vandaag optimaal genoten van het weer. Ben op mijn gemak verschillende dingen gaan bekijken en heb heerlijk mijn broodje in het zonnetje in het park opgegeten.

Want ook al is Berlin een grote stad, het is een "lockere"stad, met veel groen en ruimte genoeg.

Vandaag bij de Brandenburgertor geweest en Potsdamer Platz kon ik dit weekend ook niet ontlopen. Misschien dat jullie het ook wel meegekregen hebben, maar de Berlinale is begonnen! Hét filmfestival van Berlijn, alweer voor de 61e keer dit jaar. Als echte 'Berliner' mag ik dat natuurlijk niet missen en ga ik morgen naar de film. Ben benieuwd!

De een vindt het 1x nooit meer, de ander vindt Berlijn geweldig.

Nou voor mij is 1 ding duidelijk geworden:

I love Berlin!

  • 12 Februari 2011 - 22:21

    Anja Olfers:

    Hoi Jamiee!

    Goed om te lezen dat je het wel naar je zin hebt daar, in Berlijn!

    Maar een ding zit me toch niet helemaal lekker....
    "de kon zanger ontzettend goed zingen, maar voor mij mocht die zijn haar toch wel écht anders knippen.. " Denk je dat ook altijd als ik zing? :-P Hahah geen gekkiggheid. Hier gaat alles z'n gangetje. Met ups en downs.. maar goed verder op school gaat het met me ook wel redelijk, heb welgeteld 1 tentame (van de 4) de afgelopen perioden gehaald.. dus dat word herkansen voor Anja.. maar ja zoals altijd komt het vast wel weer op z'n pootjes terecht. Verder komt mijn verjaardag alweer akelig dichtbij, en wordt ik alweer 21 jaar! Dus echt een ouwe muts. Heb er wel freselijk veel zin in want volgens mij heeft martijn een armbandje van josh gekocht (ik mag het natuurlijk eigelijk nog helemaal niet weten (A)) maarja. Komen weer leuke dingen in het verschiet. Hoe is het verder met jou social life? Heb je al veel kennissen leren kennen daar? Ik las dat je het op je werk in elk geval naar je zin hebt.. die gekke duitsers ook, met biervrijdag en ontbijt.. Als ik ooit nog stage moet lopen in het buitenland dan vind ik dit wel eerrug lekker in de oren klinken. Maar, misschien heb ik je het al verteld, waarschijnlijk ga ik volgend jaar 14dagen in Kenia stagelopen. (alleen daar verwacht ik gen biervrijdag en ontbijt, daar verwacht ik honger:P) Maar ach, je moet er iets voor over hebben he..

    Heb je al een idee wanneer je nog eens terug komt tusendoor? of kom je helemaal niet tussendoor terug? Ik zit er wel aan te denken om een ticketje te boeken bij een goedkope vliegmaatschappij, want dan kan ik je persoonlijk een staatsbezoek brengen (en dan verwacht ik natuurlijk wel dat jij mijn reisleidster word he, want dan wil ik wel wat van Berlijn zien!)

    Maarrgoed, ik zie dat je nu ook op msn gekomen bent, dus ik ga je daar maar eens lastigvallen..

    Typ de volgende keer maar een langer verslag, want ik geloof dat ik verslaafd aan je reisverslagen ga worden!

    De musikale groetjes,,

    Anja Olfers

  • 14 Februari 2011 - 08:31

    Rins:

    Hai Jamie!
    Ik ben blij dat t allemaal goed is afgelopen met je zoektocht naar een stage. Hier vanuit Amsterdam geniet ik van alle verhalen van jou, Jessy en Erik. Zo ben ik toch nog een beetje in het "buitenland". Fijn dat je al een kamertje hebt gevonden en dat ziet er ook nog goed uit. Leuk dekbedovertrek trouwens! En kan je ook logees ontvangen? ;)
    Tot horens! xxx

  • 14 Februari 2011 - 09:21

    Lieke Van Sambeek:

    Hey Jamie,
    Relax dat het je zo bevalt daar. Alcohol bij het ontbijt. Als je dan maar geen alcoholist wordt! En heb je al bier leren drinken?? Want dat wordt in Duitsland natuulrijk heel veel gedronken. Of bier met cola?? Dat drinken ze toch in Duitsland??
    xXx

  • 14 Februari 2011 - 11:25

    Tante Toos:

    Zo te lezen gaat het je goed af daar in Berlijn. Wel leuk dat er veel mensen met verschillende nationaliteiten bij je werken. Dat maakt het wel gemakkelijker om kontakten te leggen. Ze verkeren waarschijnlijk allemaal een een zelfde soort situatie als jij. En het is natuurlijk heel leuk stappen met al die verschillend mensen (culturen). Geniet ervan. Stort je niet te veel op het werk en geniet nu van je buitenlandse trip en de Duitse snaps.
    Houdoe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Berlin

Afstudeerstage @ DP GmbH

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

drukte van jewelste

21 Februari 2011

CM's, underground en winterhanden

12 Februari 2011

Frühling Berliner Gefühl

30 Januari 2011

Moin!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 17852

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: