drukte van jewelste - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu drukte van jewelste - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

drukte van jewelste

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

15 Maart 2011 | Duitsland, Berlin

De weekjes vliegen om en ik heb zoveel te doen en het zo druk gehad dat bloggen er echt even bij ingeschoten is. Ik heb namelijk 10 dagen 2 fulltime banen gehad, naast werk namelijk ook een fulltime job als toerist en gastvrouw ( ooh dat zijn er eigenlijk dus 3 :P )

Na vorig weekend tot 00:00 op werk te zijn geweest en het bier, de sekt, wodka en wijn goed gevloeid had, heb ik zaterdag is lekker lang uitgeslapen. Zaterdagavond toch maar weer de kroeg ingedoken samen met 2 collega's. Ooh wat is het ideaal dat Berlin 's nachts gewoon bereikbaar is met de metro en sbahn, het enige nadeel daarvan is dat ze daarom ook sneller naar clubs gaan die niet zo in de buurt liggen. Nadat ik dus zaterdag met een temperatuur van -8 en 55 min reizen aankwam op plaats van bestemming, was ik dan ook totaal bevroren. Wat dat betreft ben ik nog niet hélemaal ingeburgerd. Duitsers pakken dat wat beter aan, die gaan gewoon met 3 flesjes sterke drank de straat op en houden het zo onderweg vanzelf warm. Toen ik dan eenmaal mijn 2 collega's trof duurde het geen 10 seconde of ze hadden ergens sterke drank vandaan getoverd zodat ik me kon "opwarmen".
Ik heb wederom mijn ogen uitgekeken, we kwamen terecht in één of ander fabrieksgebouw. En nadat we 3 x aangesproken waren met de zin "braucht Ihr etwas?" ( het drong bij de 2e gast pas tot me door wat die nu eigenlijk bedoelde, goh wat een nettes Mädchen ben ik toch) traden we een groot gebouw binnen waarin allerlei hiphop klanken uit de boxen kwamen. Alhoewel hiphop niet helemaal mijn ding is, heb ik me toch uitstekend vermaakt.
Wat was ik blij toen ik 's ochtends om 7 uur in bed lag. Jaja sluitingstijden kennen ze hier inderdaad niet.. Het zal dan ook niemand verbazen dat ik zondags niet zo heel veel uitgevoerd heb.

Om even terug te keren naar de realiteit, maandagochtend moest ik toch echt weer om 9 uur beginnen.. Want ja ik doe ook nog heus wel wat anders dan van het uitgaansleven genieten. Doordeweeks werk ik van 9 tot 6 (als ik geluk heb, anders tot half 7) + 's avonds als ik thuis kom zal er toch ook echt iets aan mijn scriptie gedaan moeten worden, die komt helaas niet vanzelf af. Ik krijg wel eens de vraag, wat doe je daar nu eigenlijk op je stage? Nou ik voer marketingactiviteiten uit voor een online marketing bedrijf en schrijf ook mijn scriptie over " hoe een datingsite te lanceren in Belgie". Ik houd me bezig met de marketing in NL en dan gaat het bijvoorbeeld om advertenties op facebook en hyves, nieuwe partners zoeken om te kunnen adverteren en het budget in de gaten te houden + te calculeren..

Vanaf woensdag heb ik tijdens dat calculeren,bedenken en advertenties plaatsen, me ondertussen zitten verheugen en uit zitten kijken naar donderdag want jawel Fanny kwam donderdagavond aan met de trein vanuit Saarbrücken. Ook dit weekend heb ik me dus totaal niet hoeven te vervelen en heb ik voor het eerst het "echte toeristengevoel" gekregen. Van de häckescher höfe naar potsdamer platz, east side gallery, mauerpark, ddr museum, museum für komminakation tot gezellige barretjes want ja als toerist wil je natuurlijk zoveel mogelijk in korte tijd zien.
Na de Berliner ins and outs die ik tot nu toe geleerd heb met Fanny te hebben gedeeld en optimaal te hebben genoten van het mooie weer maar ook dat ik haar weer eens zag, aangezien dat niet al te vaak voorkomt moest ze dinsdagavond toch echt vertrekken.

Echter tijd om lang te treuren was er niet, woensdagavond arriveerde de hele familie in Berlin! Nadat ze me 3 x met de taxi voorbij zijn gereden ( en ik maar zwaaien en zwaaien) wouden we na een dikke knuffel het appartement betreden wat ze gehuurd hadden. Nou dat paktte dus iets anders uit dan gedacht.. Het begon er al mee dat er niemand bij de ingang van de flat te zien was. Ik opgebeld, krijg ik zo'n buitenlander met gebrekkig duits aan de telefoon " du schlussel abholst in hackescher markt restaurant". Nou wat waren we blij dat ik de weg naar het restaurant wist, zo gezegd zo gedaan. Nadat we de sleutel in deze swingende bar opgehaald hadden stonden we 10 min. later in het ooh zo geweldige turken appartement. Oohnee, Russische maffia bleek het later te zijn :P Met oude meubels, afgebladderde verf, rotzooi en een en al viezigheid stonden we opeens allemaal met een paar beteurde gezichten. Wat zag het eruit, dus maar weer terug naar dat restaurant om is eventjes te klagen op ons beste Duits en met de belofte dat de schoonmaker de dag erna zou komen en wat van de prijs af zou gaan moesten we maar genoegen nemen. Stiekem was ik toch wel blij dat ik die nacht gewoon in mijn eigen schone bedje kon slapen.. :P
Dankzij dat lekker smerige appartement, hebben we wel in luxe geleefd, de oven durfden we namelijk niet te gebruiken en het gasfornuis niet aan te raken, dus we hebben vele restaurants gezien van binnen. jammie!

Nadat la familia met zijn 4e alle toeristische highlights met de bus heeft bekeken op donderdag en vrijdag heb ik ze vanaf vrijdagavond gezelschap gehouden. Na de hele avond in de club te hebben gedanst zijn we zaterdag met een beetje een vermoeid hoofd heel de dag wezen winkelen. Wat een kleding, wat een winkels en wat hebben we toch veel ( teveel) gekocht! :D
Op zondag nog bij de east side gallery en in het mauerpark van het mooie weer geprofiteerd en na mijn werkplaats nog even te hebben bekeken zijn we ergens duitse Kuchen gaan eten want onze voeten konden niet meer.

Maandag naar het Pergamonmuseum geweest.. Op aanraden van collega's, toeristenboekjes, en de vrouw bij de informatiebalie. Wat was het geweldig interessant! Echt een aanrader! Als je teminste van egyptische,half kapotte beeldhouwwerken en opgravingen houd.. Na 45 min rondlopen had iedereen, behalve ons pap, het wel weer gezien. Zie ons met zijn 4e op een bankje zitten terwijl ons pap maar enthousiast rondloopt " ooooh hoe hebben ze dat toch ooit kunnen maken! Oooooh wat als bij het maken van zon beeld nou per ongelijk iets afstoten,dan moeten ze weer helemaal opnieuw beginnen!" ( en wij maar knikken)
Na nog 20 min extra ( te lang ) in het museum te hebben doorgebracht zijn we snel richting dom gelopen die niemand in berlijn kan missen. Samen met Thomas nog even de akelige wenteltrappen getrotseerd, en ik maar in mezelf denken, " niet naar beneden kijken" . Maaaar het was het waard, wat een uitzicht! Berlijn van boven blijft mooi :)
Na samen nog wat lekker gegeten te hebben en wat winkels te hebben bekeken werd het toch ook hier weer tijd om de laatste spulletjes in te pakken en een taxi te bellen. En ja afscheid blijft moeilijk, maar nu weten ze in ieder geval waar en hoe ik woon en hebben we een leuke tijd gehad saampjes :)

Werd ik 's avonds nog gsmst door collega's dat ze samen met een groep het terras op gingen of ik meeging? Daar kon ik natuurlijk geen nee op zeggen! Het eerste terrasje van het jaar, met een lekkere warmtelamp ernaast onder de parasol en werd ik ook niet meteen zo geconfronteerd met de lege ruimte en stilte die achterblijft na 10 dagen bezoek te hebben gehad, heerlijk!

Goed nu dus voorlopig weer terug naar het dagelijks leven.

Werken, scriptie en uitgaan :)

Liebe Grüße

p.s. voor diegene die zich aangesproken voelen: er zijn een paar mensen die een paar keer hebben laten vallen dat ze graag een paar daagjes de toerist komen uithangen hier in Berlin, van harte welkom en dat vind ik natuurlijk supertof! algemene info: je kunt rechtstreeks met de bus ( eurolines.nl) trein ( ns highspeed)of vliegtuig (easyjet/transavia vanaf Adam). 1 maar, ik moet 24 mei mijn scriptie inleveren houd er daarom rekening mee dat ik dus de laatste paar weken van mei vrijwel tot geen tijd heb!

. end of message .

  • 15 Maart 2011 - 22:43

    Wie Denk Je..:

    Hey JAMUS!

    E-i-n-d-e-l-i-j-k weer een W.I.J! maar je hebt het echt druk gehad zo te lezen, dus vooruit.. het is je vergeven!:D

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. Volgens mij heb je het wel ontzettend naar je zin daar! Maar, mijn vraag.. wat voor drankje is een Sekt? Het klinkt erg appart...;) (ondertussen ben je het me aan het uitleggen op msn, maar dat geeft niet.. ik vraag het toch!) Enne.. braucht Ihr etwas?? Hahah ik weet inmiddels ook wat het betekend..

    Was het -8 zaterdag!??:O Das echt heel koud. Hier is het nu echt super lekker, vandaag de eerste echte lentedag gehad. Je kent dat wel, die eerste dag waarop je zwetend op de fiets mopperd waarom je je winterjas aanhebt.. En als je dan stopt om hem uit te doen, merk je dat je op de fiets van je vriend (of een ander mannelijk persoon met een onhandige stang in het midden, en zonder pakkedragers) rijdt, waardoor het jurkje dat je aan hebt niet erg charmant over de stang hangt, en de jas die je achterop wil vast maken niet vast gemaakt kàn worden omdat ER GEEN PAKKENDRAGERELASTIEKEN (leuk woord voor scrabble) opzitten!:O
    In ieders geval.. Ook was het dus vandaag die eerste lentedag waarop je wakker werd van de vogeltjes.. waarop je steeds vrolijker werd van de krokusjes en narcisjes bij het station (Wauw dat veld ken je wel, errug mooi!). Kortom, heeeerlijk! Ik kan de zomer al ruiken.. Echt ik ben er zo aan toe. Ik had vandaag al iets te optimistisch mn Birkenstocks (van die DUITSE teenslippers) uit de kast geplukt, maar dat blauwe van mn tenen kleurde niet goed bij mn roze nagelak (het was veeel te koud:P) dus toch maar weer in de sokjes en de uggs..

    Maargoed..! Verder gaat het hiero met mij goed! heb vorige week genoten van een welverdiende vakantie.. Ben niet weggeweest hoor, maar heb zeker wel leuke dingen gedaan. Zondag heb ik Zilst onveilig gemaakt tijdens carnaval. Heb er 1 avondje lekker van genoten, en toen vond ik het wel weer welletjes. Was de week ervoor flink ziek geweest, dus ik had eigelijk meer een herstelweekje voor de boeg. Was ook je zusje tegengekomen in de joris..! Haha ik had haar gezegd je de groeten te doen.. heeft ze dat ook gedaan?:P

    Maar goed, ook ben ik lekker een dagje weesten zwemmen met vriendlief bij Centerparcs. Heerlijk genoten van de tropische vissen, tot ik mijn teen stootte aan een van die onnatuurlijke rotsen in dat bad. Ik ben vloekend onder water gegaan. Potverblubblub..:P Nee grapje. Had mn teen wel gestoten maar niet zo ernstig gelukkig. Wel besef je op zo'n moment dat dat kleine aanhangsel wat dan je kleine teen genoemd word ontzettend zeer kan doen als je hem stoot!:O

    Woensdag ben ik naar een concert van James Blunt geweest, je weet wel.. van dat nummer: Your beautiful, en 1973, en goodbye my lover enz. Heel mooi! We zaten helemaal vooraan in de Heineken musichal. Was echt super mega vet. Die man kan zo lekker dingen! en daarbij, over het uitzicht was ook niet te klagen!

    Donderdag ben ik naar een comedie theater voorstelling geweest van de Shakesprians, waarin ze stukjes van bekende shakespeares voordeden. Heel comisch, bijvoorbeeld zo'n klein dik mannetje met een bril zei zo: Ok, i'm gonna spell it for you, witch of the famous plays from our best friend Will is: H-E-L-M-E-T? (hij spelde het) Waarop het hele publiek zei: HELMET! maar het moest dus HAMLET zijn! Heeeel flauw dus. En daarna, lets do it faster, and faster. En dan speelde ze het hele stukje heel snel, echt zo achterlijk! En op het eind, lets do it backwards, waarop alles dus achterstevoren gedaan werd. Echt hilarisch!

    Verder kwam vriendlief vrijdag met het geniale idee om de trap te schilderen. Ik moest er om 9 uur sochtends uit, zodat hij om 10 uur kon beginnen, en dat zou dan ongeveer 12 tot 14 uur moeten drogen,dus om 2 uur snachts zouden we volgens zijn berekeningen weer naar bed kunnen. Prima vond ik, want ik had vrijdag quiznight, dus ik zo utoch pas rond die koers thuis zijn. Maarr, toen we om 2 uur naar bed wilde, na een lange lange dag, bleek de trap niet droog! Dus mokkend weer naar beneden.. filmpje opgezet, in de hoop dat de trap 2 uur later wel droog zou zijn. Maar, om 4 uur was ie nog niet droog! En, aangezien vriendlief een van de banken verkocht had, en we dus 1 bank hadden en een (lelijke oude maar lekkere) stoel, sliepen we niet heel lekker (klein detail, we hadden wel een luchtbed.. 3 x raden waar die lag.. OP ZOLDER!!!) Om 6 uur was het voor mij klaar en ben ik achter de computer spelletjes gaan spelen. Ook was het voor vriendlief klaar, hij vond dat de trap wel droog moest zijn. Hij is naar boven gegaan en toen hij zijn beide voeten op de trap zette, en meteen merkte dat er een plakkend geluid vrijkwam, dus schrok hij zich te pletter en bleken er twee zwarte voetstappen op de onderste tree te staan! Ik wist op dat moment niet of ik moest huilen of lachen, het lag er in elk geval heel dichtbij! Gelukkig kon ik het een paar uur later met een natte doek afpoetsen, en zie je er nu bijna niks meer van.. maar op dat moment was ik echt helemaal op!:P

    Ach, dat zijn van die dingen, waar je op dat moment zelf totaal de pest van hebt, maar later kun je er om lachen..

    Verders heb ik deze week stageweek. Dus elke dag van 8 tot 6 werken in groep 3. Vind mn nieuwe klas (onderbouw) minderleuk als mijn vorige groep 6. Moet nog erg wennen aan het leeftijdsverschil. Maar gister toch al sjans gehad van een 7 jarig jongetje uit de klas. HIj mopperde dat er andere waren die naar zijn ogen keken (ze moesten een zelfportret tekenen waarbij ze goed moesten nadenken hoe ze er uit zagen) En dat jongetje is altijd heel erg, nja.. moeilijk. Tegendraads, kan er niet zo goed tegen als hij achteraan moet sluiten, of als hij een stantje krijgt. Ook klikt hij heel vaak.. Ik zo, ach joh, dat komt vast omdat jij heeeeele mooie blauwe ogen hebt! want meestal vinden mensen de ogen het allermooiste van hun hele lichaam. Waarop dat jongetje zei dat hij mijn ogen de allermooiste van de hele wereld vond. Echt super lief.

    Alleen vandaag had ik geen stage, want ik had hertentames. Heb er 3 moeten maken, 1 heb ik zoiezo gehaald en de andere is afwachten. 1 zoiezo niet denk ik, maar dat waren 50 vragen waar er 15 van onjuist geformuleert waren. Stellingen ontbraken, er zaten heel veel spellingsfouten in.. Ik kon er niet echt iets van maken, want diegene die het tentame gemaakt had heeft volgens mij flink gecarnavalt. Maar goed, we zien het wel. Nu moet ik wrs in augustus pas her-her-tentames maken. Beetje jammer, dat wel.. maar t komt goed!

    Even kijken, heb ik nog iets te vertellen?

    Ik denk dat het nu wel zo'n beetje alles is. Ik ga nog even lekker lezen en dan ga ik eens aan de binnenkant van mijn oogleden kijken:P

    Oh trouwens, gister ging ik naar bed. en je raad het al.. Toen ik mijn lampje uitzette zag ik een verdachte zwarte vlek op het plafon zitten... Dus floep, lamp weer aan. EEN SPIN!! AAAGHHH maar ja, vriendlief wil dat ik wat volwassener word, dus ik dacht.. ik ga er zelf voor zorgen dat die spin weg is (martijn was beneden nog een spel aan het doen, en ik was moe dus ik was vast gegaan) Dus ik heb eerst een halfuur op bed naar die spin gekeken, want hij zat helemaal in de punt van het dak, dus veel te hoog om de stofzuiger erbij te halen. Toen ging dat beest lopen, eerst weg van het bed (wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond) En even later kwam hij juist naar het bed toe. En mijn kant van het bed is precies onder de balk van het dak. Dus paniek, toen ben ik maar even op martijns plek gaan liggen. Maar ja dat schoot ook niet op want nu zat dat beest precies in de hoek van de muur en het dak. En je kent me, zolang dat beest in de kamer zit (met de wetenschap dat je er gemiddeld 8 opeet in je leven) kon ik niet slapen. Dus ik besloot er dingen naar te gooien, zodat dat beest naar beneden zou vallen en dan in de val van mijn slof zou zitten (tegen de muur dus) Maar, na 12 keer de sloffen naarboven gegooit te hebben (en ik denk 9 keer zo ongeveer raak, maar zonder effect) besloot ik dat dit geen effectieve manier was. Ook met knuffelbeer ging het niet goed (arme Kleine Beer) en sokken verdwenen ook overal maar niet op de goede plek. Pff.. als dat beest na zoveel moeite niet naar beneden kwam, dan zal hij ook niet s'nachts naar beneden komen. Dus ik viel in slaap (wel werd ik 6x wakker waarna ik meteen naar boven keek of hij er nog zat..) Maar vanmorgen.. WAS IE WEG!! AAACHH dus dalijk eerst een kamer inspectie, want nu wil ik ook weten ook waar dat beest zit!

    Oja en verder, morgen ga ik mn haren verven. Donker bruin, met een (uitneembare) blauwe pluk. Heeeel cool!

    Maar, nu ga ik denk ik echt maar eens langzaamaan richting de witgeschilderde (met licht grijze voetstappen) zoldertrap met hopelijk ergens in een donker ver hoekje een verdacht zwart puntje!

    Liefs, je musicalekletskous,

    Anjaaa!

  • 16 Maart 2011 - 09:02

    Rins:

    Hi James!
    Blij om te lezen dat alles goed met je gaat en dat je je zo goed vermaakt. Ik ben gisteren naar die terugkommiddag op school geweest, maar zoals gewoonlijk heb je aan de powerpoint voldoende en dus niets gemist.. Alleen het feit dat we dat verdomde conceptplan al half april moeten inlveren, maakte iedereen toch wel een tikkeltje nerveus. In ieder geval, heel veel succes met alles, stage, uitgaan en nog even aan je scriptie werken hier en daar. Tot gauw xxx Rins

  • 16 Maart 2011 - 13:17

    Jessica:

    Wat nou laatste paar weken van mei geen tijd. Eerder kan ik niet :(
    Haha, gewoon effe gaan multitasken jij.. bij mij zijn er al 60 bladzijdetjes getikt hoor terwijl ik hier alles lopende moet houden. Voor het eerst van men leven heb ik iets niet uitgesteld :D
    Maarem, wat denk je kom je nog naar hier of weet je nog steeds niks? Ga trouwes proberen of ik nog een week eerder kan stoppen, waha dan is het toch maar goede vrijdag, paasmaandag en royal wedding :P
    Naja, ik hoor van je!! En niet zo lang wachten he :P
    XXX

  • 16 Maart 2011 - 13:56

    Lieke V. S. :

    Stappen stappen stappen.. ik hoor het wel weer. Nee hoor grapje, snap wel dat het iets minder intressant voor ons is om te vertellen wat je elke minuut van de dag op stage doet ;). Lig je op schema van sriptie of niet?? Heb je onze kaart nog aan de muur zitten of heb je al posters en schilderijtjes en andere muurversiels gekocht?? Ik moet helaas tm eind mei elk weekend hockeyen, helaas kan ik dus waarschijnlijk niet langskomen.. Nog leuke dingen in vooruitzicht die je in Berlijn staan te wachten??? Veel plezier daar in ieder geval nog en ook veel succes uiteraard.
    -xXx-

  • 16 Maart 2011 - 13:57

    Lieke V. S.:

    Uiteraard bedoelde ik muurversierselen ipv muurversiels.
    -xXx-

  • 16 Maart 2011 - 16:18

    Ahmed:

    Nasefinger Yiiippiehhh :D

  • 16 Maart 2011 - 16:49

    Maike:

    Nasefingerlove Yiiippiehhh (L)

  • 16 Maart 2011 - 19:35

    Tante Toos:

    Ik dacht afgelopen week nog aan jou. Zou Jamie het nu te druk hebben met haar werk of met het op stap gaan want we horen al een hele tijd niets meer. Je hebt het gewoon overal druk mee. Ik heb van je ouders nog niet gehoord hoe hun verblijf in Berlijn is geweest. Hoe de kamer er uit zag zal nog wel in geuren en kleuren worden verteld. We hoeven ons over jou in ieder geval niet druk te maken. Jij vermaakt je daar wel. Onze dames waren ook nog van plan geweest een weekendje naar Berlijn te gaan, maar het is Gent geworden (goedkope aanbieding). Ze gaan het laatste weekend van maart.
    Heel veel groetjes van de hele familie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Berlin

Afstudeerstage @ DP GmbH

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

drukte van jewelste

21 Februari 2011

CM's, underground en winterhanden

12 Februari 2011

Frühling Berliner Gefühl

30 Januari 2011

Moin!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 17828

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: