CM's, underground en winterhanden - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu CM's, underground en winterhanden - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

CM's, underground en winterhanden

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

21 Februari 2011 | Duitsland, Berlin

Terwijl ik zit te bedenken wat ik afgelopen week ook al allemaal weer beleefd heb en inspiratie op zit te doen om hier een fatsoenlijk berichtje te plaatsen, bonkt mijn hoofd toch nog lichtelijk van alle kanten. Wat een weekend..

Maargoed ik was natuurlijk gebleven bij de Berlinale, waar vandaag officieel een einde aangekomen is. Vorige week zondag samen met een collega, genaamd Lisa, en haar friends die een weekendje naar Berlijn kwamen naar "Rundskop" geweest.Één van de vele films die draaiden. Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik toevallig een jurkje aanhad. Wat bleek? Het was de internationale première van de film, waarbij heel de cast aanwezig was met journalisten en al. Lisa en haar friends helemaal in hun nopjes, ze konden namelijk aan niks anders denken dan de hoofdrolspeler "Matthias Schoenaerts" die in België een bekende vlaamse acteur is. Na het welkomstpraatje begon de film. Heerlijk, een Limburgs/Vlaams accent met Engelse ondertiteling, probeer daar maar is wat van te maken.. De film was beter dan ik verwacht had, het zijn in het algemeen toch wel zwaardere films met een politieke achtergrond die er draaien.

"Rundskop is een spannende noodlotstragedie over verloren onschuld en vriendschap, over schuld en boete maar ook over conflicterende verlangens en de onmogelijkheid van herstel.

De jonge Limburgse vetmester Jacky Vanmarsenille wordt door een malafide veearts gevraagd om een deal te sluiten met een beruchte West-Vlaamse vleesboer. Maar de moord op een federale politieagent en een onverwachte confrontatie met een mysterieus geheim uit zijn verleden gooien roet in het eten..."

Matthias zag er in het echt trouwens toch wel iets beter uit dan in de film, daar leek die letterlijk een "rundskop":P Aangezien toch niemand in Berlijn de hoofdrolspelers kent, konden we na de film gemakkelijk met Mathias op de foto ( zie resultaat hieronder) en Lisa was helemaal in de zevende hemel.

Voor de liefhebbers, de trailer is te vinden op www.rundskop.be/#/1/2 ( internationale trailer)

Op werk is het ook lekker druk. We zijn deze week helemaal geïnstalleerd op ons nieuwe kantoor. Maandag was het nogal een chaos, internet functioneerde niet helemaal prima, dozen moesten worden uitgepakt en iedereen kon zijn eigen kastje in elkaar zetten. Jamie de handy woman was blij dat ze gewoon kon afkijken bij haar collegaas i.p.v. de stappen in het ikea boekje te moeten volgen, anders had het kastje denk ik nu nog niet in elkaar gezeten :P

Ben deze week trouwens veel teveel uit eten geweest, maarja wat wil je als je voor 4 tot 5 euro ergens goed kan eten. En bij eten hoort natuurlijk ook een drankje achteraf, oftewel een lekkere cocktail na.

Vrijdagavond was het "CM night". Zijn we met alle managers ( voor degene die het nog niet wisten ja ik val onder 'managers') nadat we ons verplichte vrijdag biertje op het werk gedronken hadden, uit eten gegaan om vervolgens party te houden bij Nenad thuis. Een gezellig sfeer en een zatte boel was het resultaat. Maar wat wil je als je Russen, Polen, Brazilianen, Zweden, Fransen in 1 kamer hebt? Dat houdt in tequila, bier, wijn, wodka állemaal door elkaar. Vervolgens nog de kroeg in en om 6 uur thuiskomen. Wat had ik het zwaar toen ik wakker werd om 12 uur:P

's Middags toch nog een poging tot shoppen gedaan. Tot mijn verbazing vond ik gewoon een héél groot 3 etages hoog winkelcentrum op 10 min. loopafstand van mij vandaan. Je hebt geen idee hoe snel ik mijn hoofdpijn vergeten was!

Toen ik 's avonds gsmst werd door Charlotte en Jennie ( collega's) of dat ik mee op stap ging, heb ik toch eerst maar een dutje gedaan, anders was ik nog niet eens wakker in de kroeg aangekomen. "Jamie we are in the white trash food restaurant, would be great of you come too, but come with an open mind!"....
En die open mind, tja die was nog niet open genoeg. Wat ik aantrof toen ik binnenstapte? Links een piercing en tattoo zaal, rechts een lounge en vervolgens een lange smalle gang naar een kelder waar een grote disco zaal bleek te zijn. Ik heb mijn ogen uitgekeken, werkelijk waar. Denk je ooit rare types bij elkaar gezien te hebben? Dat kan bijna niet, als je nog niet in white trash in Berlijn geweest bent. Van kak tot travestiet én hoe. Ik was beland in de berliner underground, wat een avond en ooh wat was het top! Half 5 lag ik doodop in bed.

Wonderbaarlijk genoeg, voelde ik me toen ik om 1 uur wakker werd, goed genoeg om hier eens alles eventjes te poetsen, de was te doen en vervolgens een wandelingetje bij de East side Gallery te maken. Frisse lucht doet ook wonderen!
Deze 0.3 km Berlijnse muur is aan de ene kant helemaal beschilderd door kunstenaren terwijl de andere kant gewoon "normaal" is, en bij het kijken naar zo'n witte grauwe muur krijg je toch wel een beetje een raar gevoel. Mijn handen vroren er bijna af bij het maken van de foto's. Maar effin, het was de moeite waard! De muur vertelt een geschiedenis opzich, maar de beschilderingen laten het nog meer tot leven komen.

Verder is het erg rustig hier in huis. Mijn huisgenoot heeft me helaas in de steek gelaten voor 1 maand, want hij is naar Vietnam om zijn familie te bezoeken. En Carolina gaat voor haar werk continu op reis geloof ik. Dus het is nu vrij stil hier, één voordeel nu kan ik wel héérlijk slapen. Maarja ik mis onze keuken gesprekjes toch ook wel, wat ik nu oplos met maar wat meer te skypen ;)

Ik heb vandaag mijn eerste deal gesloten, ben trots op mezelf. En wat voor eentje dat zou ik jullie toch eens graag willen vertellen! Het ging in ieder geval om een héél mooi bedragje wat ik ook wel op mijn eigen rekening gewild had hihi.

Maar ik ga maar is richting mijn bedje, eventjes wat uurtjes inhalen wat ik afgelopen weekend gemist heb.

Liebe Grüße

  • 21 Februari 2011 - 23:00

    Anja Olfers:

    Heey Jamie!

    Wat ben je toch een handige harrie, met je ikeakastje! haha eerlijk waar, ik zou precies hetzelfde hebben hoor (A) Daarom laat ik martijn ook al het werk doen wat dat betreft...

    Maar goed, het klinkt allemaal alsof je het wel naar je zin hebt daar! Good for you!

    Hier is alles ook wel goed, heb een druk weekend gehad, zaterdag feestje, was ook half 5 voordat ik in mijn bedje lag.. (a) Was wel errug gezellig geweest, leuke kado's gekregen (een prehistorisch oermensspel, waarbij je de evolutie doorloopt van oermens naar homosapiens en bij elke stap mag je iets anders doen, dus je krijgt een woord en die moet je uitbeelden, of kleien, of tekenen, of uitleggen met een beperkt aantal woorden, een soort hints dus, maar dan met een party&co bord.. eeeerrug grappig!!) Ook hebben we bijna de hele avond weerwolven gespeeld, ook een grappig spel. En zondag had ik een feestje voor familie, en waren martijn en ik saampjes gaan uiteten. Ik heb een hele mooie armband van JOSH gekregem, zoals ik je al gezegd had.. echt super mooie blingbling!

    O trouwens, martijn en ik zijn opzoek naar een Smart (auto) omdat die zo klein zijn en belasting vrij. Vrijdga waren we bij een meneer geweest die zijn smart voor 3700 euro verkocht, en de meeste smarts staan voor 6000 euro op marktplaats te koop, dus dit leek ons een goede deal. Ook was volgens die man de auto helemaal in perfecte staat, met nooit wat meegemaakt, alleen een nadeel: hij had geen kentekeplaat en geschiedenis, alleen dat ie uit Duitsland kwam.. dus dat deed natuurlijk wel wat bellen rinkelen, aangezien bij mij thuis in 2005(?) ingebroken was en daarbij de auto gejat was en het kentekennummer verandert was. Maargoed we hadden zoiets van, als ie goed rijdt en er goed uitziet dan willen we hem best kopen. Maar die man was heel smerig, had een bierbuik en bierflesje in zijn hand terwijl hij al rokende de binnenkant van de auto showde, niet echt representatief dus;) Maargoed, een rokende verkoper wil je liever niet in de auto hebben die je gaat kopen, maar goed we zouden een proefritje rijden. Toen we in die auto zaten, echt ongelofelijk hij reed totaal niet lekker soepel, en remmen ging ook niet bijzonder goed.. dus dat voelde al helemaal niet lekker. maar martijn was natuurlijk verblindt door de prijs (mannen.. -.-') Toen stapte we uit en toen ik beter keek zag ik dat het antennegeval afgebroken was en dat er nu alleen een afgebroken stompje was te zien. "ooo zegt die man, had ik helemaal niet gezien! word geregeld bij de APK!" maar ikdacht, deze auto krijgt van zn langzalzeleven geen APK, tenzij hij vriendjes heeft bij de APKdienst, en dan is het zo geregeld. Dus toen we weer onderweg naar huis waren heb ik maar eerlijk tegen martijn verteld dat ik het niet zo zag zitten, want het voelde allemaal toch niet helemaal lekker. Gelukkig hebben we het niet gedaan, want volgens 's pa kunnen die mannetjes heel makkelijk via "de onderwereld" een APK briefje ritselen en dat betekent dan dus helemaal niks!

    We hebben er wel om kunnen lachen hoor, want die man was zo positief over de auto terwijl het helemaal niet zo was! Hahaha

    Maargoed. Verder voel ik me een iets minder slechte dochter, ruzie met Pa is al lang weer bijgelegd en ook met martijn en pa gaat het beter. (Pa heeft zelfs aangeboden om mee te gaan kijken voor een nieuwe auto! Ik voel dat er iets moois opbloeid;))

    Morgen heb ik weer stage in groep 3. Erg veel zin in, hoewel de klas nog erg wennen is. Ik had een super leuke klas in groep 6 (die meiden komen me telkens om mn nek gevlogen als ze me weer zien!!) en nu heb ik allemaal van die kleine breekbare kindjes in de groep. Maargoed, heb een jongetje die Prince heet, en die moet je echt goed in de gaten houden want als je hem 2 tellen uit het oog verliest, dan is hij aan het opdrukken, pushuppen, karaten etc. En niemand die er op reageert, zelfs de juf niet! Toen ik haar er op aan sprak zei ze dat het niet uitmaakte of ze er op zou reageren, want hij doet toch wat hij zelf wil. Ik had echt zoiets van.. WOOOOW!:O Maar goed, ik heb me voorgenomen om hem positief te benaderen, dus alleen maar positief stimuleren als hij ook maar 2 minuten goed aan het werk is, want de vorige stage in gr 6 had ik een jongen die ook heel druk was, en bij hem ben ik denk ik verkeerd begonnen door meteen boos te worden. Misschien heeft het meer indruk op Prince als ik hem alleen maar positief benader, want als ik dan een keer boos word dan zal hij daar (hoop/denk) ik meer van onder de indruk zijn.

    Maargoed. Ik had trouwens voor mijn verjaardag ook heel veel bloemen gekregen! echt zo gezellig! Een boeketje bloemen, tot grote ergenis van meneer martijn, want hij vind bloemen waardeloos (en geldverspilling) maar ik niet en het zijn mijn bloemen:D Ook heb ik een heel klein orchideetje gekregen, ook super gezellig en een stinkent lente bakje met stinkende blauwe druifjes. Mmm! Haha nee dat vind ik echt te ver gaan, die ruiken zo sterk! Maar wel heel lief allemaal.

    Oh trouwens nog iets, ik ben vrijdag naar een musicalkoor geweest. Ik had dinsdag een folder in mn hand gedrukt gekregen, en toen ik eens goed keek bleek het te gaan over een koor die uitsluitend musical liedjes zingt (echt super vet!) en die ook een grote musical opvoerd! ik was helemaal enthousiast en heb diezelfde avond nog opgebeld dat ik wel langs wilde komen. Dus zo gezegd zo gedaan, ik was vrijdag langsgeweest, heb heerlijk meegezongen en het is eigelijk best gezellig! vind het helemaal leuk! Dus als je terug bent moet je ook maar een keertje mee want ik denk dat jij het ook wel leuk zou kunnen vinden! alleen nu een dilemma... anja traint op vrijdag voor onderwaterhockey, En anja repeteert op vrijdag voor het koor! En nu moet ik dus kiezen, moet ik mijn musicale droom achterna? Of moet ik hockeyen omdat ik nu de kans van mn leven heb omdat ik (waarschijnlijk) geselecteerd ben voor het WK in dord in '11?? echt een dilemma...

    maargoed, ik ga denk ik nu maar eens langzaamaan mezelf naar bed verplaatsen, want morgen moet ik al om 8 uur op mn stage zijn!!

    Heel veel lieve, musicale onderwater groetjes uit Eindhoven!

    Anja

    p.s ik had vorige week mn MP3 speler weer gevonden, en daar staat (toevallig) dat liedje van ons op, de soldaat. Heb hem toen op repeat gezet en wel 20 keer beluisterd. Hij blijft leuk!!

  • 22 Februari 2011 - 15:29

    Mieke:

    Hallo handy women
    het klinkt heel leuk .Maak maar vast een route voor als wij komen!!!!!!!!
    doei

  • 22 Februari 2011 - 19:54

    Lieke (v. Sambeek):

    Zozo wat een druk weekend zeg. Ga je eigenlijk nog wel naar school en stage, of doe je een opleiding tot stappen tot in de late uurtjes?? Wel super leuk zeg dat je al zo veel vrienden en vriendinnen hebt gevonden. Heeft Berlijn en jouw werk zo veel (buitenlandse) studenten??? Zijn degenen waar je mee gaat stappen ongeveer van je leeftijd of hebben de personen veel verschillende leeftijden??
    -xXx-

  • 23 Februari 2011 - 08:42

    Rins:

    Hi James, wat een mooie, ontroerende beschrijving geef je toch van die film! Helemaal zelf bedacht?! ;) haha
    Enfin, je hebt weer een hoop meegemaakt zo te lezen en die Berlijnse muur lijkt mij ook heel indrukwekkend. Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar die deal die je zojuist gesloten hebt...
    Liefs xxx

  • 23 Februari 2011 - 08:42

    Tante Toos:

    Volgens mij heb jij mijn advies, dat je er van moet genieten, zeer zeker niet in de wind geslagen.
    Na zo'n weekend wil ik 's maandags wel eens vlieg zijn.
    Houdoe

  • 23 Februari 2011 - 11:44

    Tante Amantia:

    Hoi Jamie
    Je hebt er goed van genoten,
    Je hebt je plaatsje wel gevonden.
    Het maandje is zeker wel omgevlogen,
    Hou zo vol de komende vier maanden maar niet te veel zat.
    Groetjes tante Amantia

  • 23 Februari 2011 - 21:10

    Jan En Mieke:

    Hoi Jamie,
    het is een hele boterham aan tekst en leuke foto's, ziet er daar leuk uit en dan ook nog zo'n beroemdheid tegen komen het zal je maar gebeuren.
    We hopen dan ook dat je je daar wel vermaakt en er iets van opsteekt and take good care of yourself (niet te veel borrels)
    We blijven je volgen en nog een hele fijne tijd daar.
    Groetjes
    Ome Jan en Tante Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Berlin

Afstudeerstage @ DP GmbH

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

drukte van jewelste

21 Februari 2011

CM's, underground en winterhanden

12 Februari 2011

Frühling Berliner Gefühl

30 Januari 2011

Moin!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 17813

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: