Moin! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu Moin! - Reisverslag uit Berlin, Duitsland van Jamie - WaarBenJij.nu

Moin!

Door: Jamie

Blijf op de hoogte en volg Jamie

30 Januari 2011 | Duitsland, Berlin

Hallo Alle,

om eventjes iedereen op de hoogte te brengen, mijn woonplaats voor de aankomende 4 maanden is Berlijn geworden :-)

Zoals ook vorig jaar, toen ik jullie allemaal heb achtergelaten en naar Saarbrücken vertrokken ben, zal ik nu zo af en toe proberen mijn belevenissen met jullie te delen.

Of je dat leuk vind en de tijd neemt om deze te lezen is natuurlijk totaal up to you ;-)

Maandag 24 Januari ben ik in Berlijn gearriveerd, na een wat hectische reis. Geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb, want ik dacht eigenlijk onderweg dat ik zou bezwijken aan het gewicht van mijn koffers.

Dinsdag meteen op stage begonnen, wat even iets heel anders uitpakte dan verwacht, maar wel leuk, veel verantwoordelijkheid en taken én het belangrijkste misschien wel: héél leuke collega's.

Ik werk zo'n 9 uur per dag ( 1 uur pauze) en mag zelf indelen wanneer ik begin / eindig.. De meeste komen tegen 10 uur binnen gewandeld, maar ik heb mezelf voorgenomen om voorlopig toch echt 9 als begintijd aan te houden.

Verders na 5 dagen in een hostel doorgebracht te hebben, ben ik ontzettend blij dat ik dit reisverslagje nu kan schrijven vanaf mijn eigen kamertje waar ik vandaag ben ingetrokken. Elke avond na werk, kamers kijken en vervolgens om 9 uur 's avonds thuiskomen bleek toch best vermoeiend te zijn. Met name als je 's nachts door de feestgangers niet kan slapen. Dus ik duik vanavond op tijd mijn bedje in om even wat uurtjes in te halen!

Het is een kamertje van zo'n 12 m2, met een bed, tafeltje, kast en spiegel. Niet al te veel maar ach meer heb ik niet nodig. De badkamer en keuken deel is samen met een Vietnamese jongen en Spaans meisje. Zogenaamde Wohngemeinschaft dus. Toen ik vanochtend aankwam, was mijn bed al mooi opgemaakt en alles nog een keer gepoetst. Heb toch maar snel het bedovertrek met mijn eigenste verwisseld. Beetje té kitch, zie foto:P
Voor degene die het iets zegt, ik woon nu op +/- 10 min loopafstand van Alexanderplatz, dus goed te doen hoop ik!

Velen vragen: en hoe is Berlijn?! Tot gister toe kon ik daar geen antwoord op geven. Maar om een indruk te krijgen ben ik gister een guide tour gaan doen samen met zo'n 35 anderen uit hostels hier in Berlijn. Nou volgens mij heb ik alle touristische hotspots wel gezien na 4,5 uur rondlopen in de kou. Wat een contrasten, aparte gebouwen, rare indeling maar wel een goede indruk!

Mach's gut

Liebe Grüsse,

Jamie

p.s. voor diegene die mijn duitse "Handy"nummer wil, vraag maar raak!

p.p.s. voor diegene die mijn adres willen, weet je me ook te vinden! ( kaartjes, bloemen zijn én bezoek is natuurlijk altijd welkom haha;) )

p.p.p.s. Tegenwoordig bestaat er zoiets als skype, zou het leuk vinden om dat zo nu en dan eens met jullie te mogen doen. Wie dat wederzijds leuk vind, vertel ik graag mijn skypeadres :)

  • 30 Januari 2011 - 21:57

    Reisverslag:

    Eeej vrouwke!

    Dus hoe is Berlijn? :-) Je hebt in elk geval een hoop leuke foto's gemaakt zie ik! Mis je Veldhoven al een beetje? Ik had je nog een uitnodiging gestuurd voor mijn verjaardag over 3 weken, maar ik denk dat ik al weet of je wel of niet komt..:P het was ook meer zoiets als een subtiele hint (zo van.. Als je toevallig nog eens terug naar Veldh komt, zo in de maand februari... loop dan effe binnen!) Maarre, ik denk dat ik maar een skype ga maken want dan kunnen we lekker cheap kletsen! :-D

    Nou even over je stage, want ik heb eens uit zitten tellen.. als jij serieus om 9 uur sochtends begind dan duurt je dag tot 20.00 uur savonds!:O Wat een ontzettend lange dag heb je dan! Ik vond mijn uren bij de Jumbo lang lang geleden al ontzettend lang , als ik dan om 12 uur moest beginnen tot 20.00... Alleen dan zat er vaak een heel liefzig meisje tegenover mij die zo afentoe eens knipoogden als niemand keek..;-) haha mooie tijden waren dat. Ik zat zo eens na te denken, eigenlijk kennen wij elkaar al best lang, dit jaar 5 jaar om precies te zijn! dus dat is een kleine jubileum!! Weetje wat, ik heb een leuk idee om ons jubileum te vieren..! Laten we een stedentrip doen naar..: BERLIJN!:D Ha ha ha.. jij kan vast straks geen berlijn meer zien...:P Hahaha

    Maar goed, ik ga zo maar eens te bed.. ik heb het hele weekend griep gehad en morgen heb ik twee tentames (dinsdag kwartaaltoetsopdracht dus 5 vakken in totaal, en mens en maatschappij, dus in totaal drukke dagen voor de boeg) dus echt weekend heb ik niet gehad helaas.. :-( Volgende week beter..!

    Liefs, de beste liedjesschrijfster, en de op-een-na-beste keyboardiste,
    ANJA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Berlin

Berlin

Afstudeerstage @ DP GmbH

Recente Reisverslagen:

15 Maart 2011

drukte van jewelste

21 Februari 2011

CM's, underground en winterhanden

12 Februari 2011

Frühling Berliner Gefühl

30 Januari 2011

Moin!
Jamie

Actief sinds 09 Sept. 2009
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 17829

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2015 - 22 Maart 2016

Mijn droomreis

24 Januari 2011 - 10 Juni 2011

Berlin

01 September 2009 - 28 Februari 2010

bei den Nachbarn

Landen bezocht: